Законът за запалените фарове на колите пълни джоба пак на „Лукойл“

Депутатите решиха да караме на запалени светлини през цялата година. Доста хора ще трябва да почерпят. Например вносителите на акумулатори, на автомобилни крушки и алтернатори… Но първо др. Златев. Между другото, за последния няма и месец той дигна цените с 14 ст. И сега се движим към нов републикански рекорд. Е, от запалените фарове няма да тече чак така, но ще капе. На сайта dadrl.hit.bg са изчислили, че ако 2.8 млн. автомобила у нас карат на фарове, ще иде 33 млн. литра бензин повече. По лев да остават за „ЛУКойл”, са си 33 млн. от въздуха (б. р. – подобно е и с увеличението на максималната скорост по магистралите – виж тук). Но понеже Дянков начислява акциз на всеки литър, та и той да почерпи… И КАТ да почерпи…

А колкото до това, дето ни разправят, как ще намалеят катастрофите, туй е вятър и мъгла. В цитирания сайт можете да се запознаете в подробности.

– Хърватска от 2009 г. дневните светлини са отменени.

– В Австрия са отменени от 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% след въвеждането им.

– В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочили с 5.7%.

– В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключава, че “светлините нямат статистически значима полза”.

– Във Финландия, където първи въвеждат запалените светлини през 1972 г., статистически безспорно е само, че са намалели инцидентите с лосове и елени.

Но запалените светлини не са просто безсмислени. Те са и опасни. Привличайки вниманието на водача, те правят малко или повече „невидими” другите участници в движението. Това е практически доказано от увеличеният брой инциденти с мотоциклетисти в Щатите, с велосипедисти в Англия и с пешеходци в Австрия. И може би ще виждаш по-добре насрещната кола, но няма да забележиш пресичащия улицата малчуган.

Е, ще кажете, това се прави по препоръка на ЕС. Да, така е. Но, от една страна, те и нормативите до колко да е крива една краставица, за да е права, също бяха от ЕС. И още колко глупости наложиха европейските лемури… И, от друга страна, борбата с престъпността и корупцията, които Брюксел иска от нас, някак все не стигат до ушите ни…

Из „Делниците на един луд“. Виж целия текст в reduta.bg

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.