Боже, колко Златки!

Румен Белчев

Плачливата красавица от телевизията радва газетите и служителите им с неграмотността си, подплатена с магистърска диплома от бургаски университет, почти две седмици. Сума ти народ се поупражнява върху географските й познания, мастити коментатори клатеха загрижено глави, репортерки търчаха да тормозят майка є, в крайна сметка всички се почувствахме ако не по-красиви, поне по-умни от някого…

След това ротомашините затракаха поредната порция газетни премъдрости. Къде, според вас, се намира стадионът на „Атлетико“ – Мадрид? Не сте прави – името на отбора подвежда! Отворете „24 ЧАСА“, за да научите истината – „Франция спря серията на световния и европейски шампион Испания от 24 домакински победи с равенство 1:1 на „Висенте Калдерон“ в Берлин“…

Какво е построено между Видин и Калафат? Мислите, че знаете? Само така си мислите, защото не четете „СТАНДАРТ“: „Преди век и нещо тогавашните видински общинари взели решение да бъде изграден мост между Видин и Калафат. Строеж и тогава, и по-късно изобщо не е започвал. През 2012-а бродът обаче е факт…“ Време е да си оправим речниците, според които брод е мястото, където може да се преджапа една река – пеш, на кон, с кола или на магаре…

Интересува ви кой е писателят, получил Нобелова награда за литература? Четете „МОНИТОР“ – „Китайски селянин взе Нобел за литература“. Изключително полезна информация може да се открие и след това мониторско откритие – „Шоколадът е гаранция за приза“. Скучаещ американски учен си направил труда да погледне в статистиката и да открие, че „Колкото повече шоколад консумира една страна на човек от населението, толкова повече нобелови лауреати има“.

Ръпайте шоколад, патриоти – заради ниската консумация така и не можем да се доберем поне до една Нобелова премия вече цял век!

Патриотизмът не е чужд на газетните Златки – разбунените духове около реставрацията на паметника „Цар Освободител“ докара до справедливо възмущение „ВСЕКИ ДЕН“ – „Свиха пушката и щита на Цар Освободител“. Репортерката не е помирисвала казарма, така че може да й простим, че не прави разлика между щит и щик – макар че всъщност от монумента е отчупена почти цяла пушка. Но патриотизмът мониторен не знае граници – в специален коментар се издига патриотичният призив – „Оставете поне топките на Царя“.

От текста става ясно, че авторката се е загрижила за тестисите на коня, а не на ездача му, но това няма никакво значение – важното е патриотично и етнически толерантно да опазим достойнството както на паметниците, така и на историята си – „Докато се опитваме да попълним празните дупки в нашата култура и да я направим достъпна за всички по света, нагли роми крадат от нея и ръцете им се докосват без свян до историческото ни наследство. Това може да направят само едни хора без памет. Историческа. Нравствена. Морална. Време е да кажем това, което мислим, без да ни интересуват вперените очи на хиляди процигански организации от цял свят“.

Е – прочетохме това, което мислите. Запълнихме още една празна дупка в културата си. Да се пукат проциганските организации от цял свят – ние напук на тях патриотично ще си пазим топките!

Милата Златка от телевизията – взе да ни става все по-симпатична поне с това, че не пише по вестниците.

И тъй като патриотизмът е за нас по-важен от слънцето и въздуха, родните учени, научени от епохалните открития на гробове на митични герои, вампири и мощи, измислят всякакви трикове, за да попаднат в газетите техните открития – „В Бяла откриха праотеца на тенджерата „Цептер“ – просвещава ни „ПРЕСА“.

Пукайте се от завист, братя македонци – и ний сме дали нещо на света!

От в. “Стършел” и блога на Румен Белчев

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.