Финално черно на умиращ вестник и за смисъла да се чете извън Фейсбук
Така изглежда последният брой на вестник „Файненшъл таймс Дойчланд“. Той спира да излиза след 12 години съществуване. Това не е немскоезично издание на английския „Файненшъл таймс“, а независим немски вестник на издателската група „Бертелсман“, който ползва лиценза за марката и само някои текстове от английското издание.
Съдържанието му се правeше от немски екип журналисти, около 300 души, излизаше в около 100 000 тираж. „Файненшъл таймс Дойчланд“ беше едно от трите най-големи икономически издания в Германия. Водещо е в. „Ханделсблат“, който продължава да излиза в около 130 000 тираж. „Бертелсман“ е инвестирал 300 млн. евро, за да го измести, но в продължение на 12 години не успява и спира изданието.
По повод кончината на „Файненшъл таймс Дойчланд“ главният редактор на конкурента „Ханделсблат“ в интервю обяснява защо трябва да се четат вестници. Ето цитат, изваден във Фейсбук от журналистката Капка Тодорова:
Въпрос: „Има ли достатъчно купувачи на вестници (икономически), които да се интересуват от толкова сложни взаимовръзки, каквито са описваните в икономическите заглавия?
Отговор: Да, вярвам, че те са повече, от когато и да е. В едно общество, в което професиите непрекъснато трябва да се сменят и в което от една фирма се местите в друга…, ги има повече от всякога. За да напредваш, не може да не четеш.
Не казвам, че трябва всички да четат „Ханделсблат“, но трябва да се чете. Не вярвам, че с Туитър-туитс и Фейсбук, нито с частна телевизия, си си свършил работата. Вярвам, че четенето като инструмент за напредък е незаменимо, в университета, в квалифицирането. Така че вярвам в бъдещето на икономическата преса.“