Кукла Барби онлайн

Детските играчки все по-сериозно започват да присъстват в Интернет

Новата кукла Барби е в директна връзка със сайта BarbieGirls.com, който предлага допълнителни забавления за момиченцата.

Все повече неща започват да присъстват онлайн и тази тенденция нямаше как да отмине и детските играчки. Тази седмица на пазара ще се появи нова кукла Барби, както преди с много одежди, но този път функционираща и като MP3 плейър и разполагаща с уеб сайт, от който могат да се теглят допълнителни приложения.

Когато крачетата на куклата се включат към специално устройство, напомнящо iPod, се отключват страница след страница игри, виртуални магазини и онлайн чатове, всички част от сайта BarbieGirls.com.

Taзи кукла поставя началото и на на нов вид пазаруване онлайн. Вместо да карат децата веднага да посегнат за номера на кредитната карта на татко, сайтове като BarbieGirls.com първо изпращат клиентите си в реален детски магазин, където те наживо да видят предлаганите стоки и едва тогава да ги купят. Така от една страна могат да бъдат охладени апетитите на детето за дадена играчка, но от друга страна се предлага възможност то да поиска не само заплануваната играчка, но и още една, две или десет.

Тенденцията, която сайтове като BarbieGirls и Webkinz прокарват е ясна. Продажбите на кукли и подобни играчки намаляват, но електронните продажби на стоки за деца са нараснали с 16,6 процента за последните две години.

Децата все повече запълват свободното си време със сърфиране онлайн и производителите на детски играчки отговарят с нови продукти, които предлагат забавление както в мрежата, така и офлайн. Пример за това е новото Барби. Ако отидето до магазина и и купите нова рокля, това автоматично ще ви отключи още Уеб съдържание.

Подобни продукти показват промяната не само в дизайна и функциите на играчките, но и в начина, по който производителите използват Интернет. Досега големите компании, като Mattel например, използваха сайтове като Barbie.com, HotWheels.com само като място за реклама, където да бъдат излагани нови играчки, които децата да видят и да започнат да врънкат родителите си за тях. Но сега Mattel и останалите започват да правят пари от самите сайтове. От 27 април досега, в сайта на Барби са се регистрирали 3 милиона души. Taм могат да се играят игрички, които носят на потребителите пари за игра – „Б Долари“, които могат да бъдат харчени за неща като къси полички, диадеми или аксесоари за дома. Всичко това става без Mattel изобщо да рекламира сайта BarbieGirls.

Идеята на Mattel следва успеха на Webkinz, които продават плюшени животни с уеб функции.

Сайтът WebKinz вече се наложи на пазара, съчетавайки реални играчки с онлайн приложения.

Всяка Webkinz играчка идва с код, който въведен онлайн започва процес по „осиновяването“ на плюшената животинка. Въпросното осиновяване представлява сложен онлайн процес, напомнящ много хитовата Интернет игра Second Life.

Все повече и повече подобни продукти се появяват на пазара. Този месец Zizzle, компанията, която прави играчките от поредицата Карибски пирати, представя нова онлайн/офлайн играчка. SpotzGirl.com пък предлага безплатни онлайн игри плюс колекция от изображения (котенца, сърчица), които могат да бъдат изпринтени и направени на реални играчки.

Как точно става това? С помощта на Spotz Maker, устройство, което ще струва около 50 лв. и ще помага на момиченцата да си правят собствени бижута, да декорират рамки за снимки и да събират и разменят своите Spotz, повечето от коитo представляват нещо като амулети за късмет.

„В следващите няколко години много компании ще потърсят начини да създават играчки с Уеб функции“, казва Марк Розенберг, отговарящ за маркетинга на Zizzle. „Иначе самите пари идват от продукта, не от Интернет.“

Концепцията зад уеб-свързаните играчки не е нова. В края на 90-те много производители предлагаха стоки, които могат да отключват онлайн екстри.

Подобен опит имаше The Learning Company, компания за образователен софтуер, която за кратко беше собственост на Mattel. Но идеята истински телескоп да показва отдалечени тропически острови, ако е свързан с Интернет, не излезе успешна – до голяма степен, защото тогава Интернет връзките не бяха достатъчно бързи.

Но днес времената са съвсем различни. „Децата все повече възприемат Интернет или видеото за свои играчки“, казва Джеси Дюн, част от управата на Дисни. „Те не правят разлика между играчка и онлайн игра.“

Днес в САЩ всеки ден се продават много Webkinz панди, лъвчета, хипопотами и други животни, които отключват онлайн забавленията на сайта “Webkinz World.” Там децата могат да играят с аватарите на истинските си играчки, да обзавеждат стаите им, да участват в онлайн състезания и да чатят със свои връстници.

„Концепцията на Webkinz излезе много рентабилна“, казва Робърт Екерт, изпълнителен директор на Mattel. „Това е истински феномен, който ще продължава да е успешен.“

Фирмите за играчки могато също така да използват Интернет за допълнения към продуктите. В магазините могат да се продават базови модели, които впоследствие да бъдат ъпгрейдвани по желание онлайн, казва Джон Роуз от Boston Consulting Group.
Успехът на онлайн играчките кара и някои шефове на медии да се замислят.

MTV, собственост на Viacom, рекламира играчки, които са свързани със сайта на телевизията. Този месец оттам представиха и музикална видео игра, “Rock Band”, в партньорство с Electronic Arts. Играта позволява на четирима участника да експериментират със свои песни, като използват инструменти, свързани със Xbox 360 или PlayStation 3.

„Защо да не пробваме нещо различно?“, казва Мика Салми от MTV Networks, която включва MTV, Nickeolodeon, VH1 и други телевизии. „Искаме да съчетаваме възможностите на технологиите, виртуалното и реалното, но все още в това няма определен модел.“

От Дисни също действат в тази насока. Миналата година те представиха дигитален фотоапарат, който може да тегли изображения на герои на Дисни от уеб сайта на компанията и да ги добавя към личните снимки на потребителя.

„Мисля, че ние от Дисни ще успеем в тази насока“, казва Джеси Дюн. „Имаме предимството, че сме голяма медия и вече имаме всичкото съдържание, което производителите на играчки трябва тепърва да измислят. А това не е задължително най-силната им страна.“

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.