Германци проговарят мандарин заради щедрите китайски туристи

ДПА

Китайски туристи на опашка пред моден магазин. Снимка: джингдейли

Китайските туристи засенчват арабите и руснаците, когато става дума за покупки в Германия от безмитни магазини, харчейки средно по 610 евро (825 долара) за артикул.

Бижута, часовници, кожени аксесоари и домакински стоки са сред най-предпочитаните сред тези сравнително нови участници в световния туристически поток, според Германския туристически борд (DZT) и експертите по безмитно пазаруване от Global Blue.

Пътуванията до Европа са символ за обществено положение и културна връхна точка за новоприиждащия китайски народ и пазаруването на скъпи стоки пък може да бъде важна част от забавлението за мнозина. Най-много печели от това Франкфурт, основният център на трафика в Германия.

„Тези стоки са много по-евтини, отколкото в Китай, а и преди всичко са истински. Дори с митата те си заслужават“, коментира експертът по туристически маркетинг Сяосин Чжан в Хамбург.

Възможностите за шопинг се планират внимателно и са неделима част от пакетните турове, които са популярни сред китайските туристи. Те обикновено се насрочват за края на пътуването, за да не се налага туристите да разнасят твърде много новопридобити стоки от хотел на хотел.

Нивата на доверие в качеството на артикулите, купувани в Германия, са високи, както заяви неотдавна в онлайн интервю специалистът по туризъм Волфганг Георг Арлт. „Китайците просто приемат, че няма фалшиви стоки в Германия. Те не вярват, че търговците биха направили такова нещо“.

Китайските туристи биват уведомявани от организаторите си, че ще могат да си купят всичко, което поискат. Като знаят това, магазините са направили всичко по силите си, за да може във Франкфурт предлагането да е толкова голямо, колкото на други популярни дестинации като Мюнхен, Париж или Амстердам.

Някои от продавачите в скъпите бутици на франкфуртската улица „Гьоте“ говорят свободно мандарин (китайски език – бел. пр.). Магазините, обслужващи специално китайски туристи, са струпани около историческата църква „Паулскирхе“, предлагайки висококачествени кухненски съдове и прибори, както и часовници.

На самото летище на разположение има асистенти, обучени да говорят на посетителите на собствения им език, за да ги развеждат в лабиринта от магазини на терминалите.

Китайците обаче не са добре дошли навсякъде. В халите, където се предлага традиционна германска храна, туристите са склонни само да зяпат по необичайните според тях деликатеси. „Те само блокират движението и не купуват нищо“, отбелязва асистент по продажбите.

Броят на китайските туристи, посещаващи Германия, се увеличава, с помощта на визов режим, който бе опростен преди години.

Германският туристически сектор отчете рекордна цифра от близо 69 милиона нощувки на чуждестранни посетители за 2012 година, като тенденцията е възходяща. DZT оценява общия оборот в сектора на 36,6 милиарда евро.

С 1,6 милиона нощувки щедро харчещите китайци са сред водещите посетители, идващи извън Европа, а DZT очаква броят на китайските нощувки да достигне 2,2 милиона до 2020 година.

Посетителите, дошли извън ЕС, са похарчили 1,5 милиарда евро за пазаруване, почти с 50% повече спрямо 2011 година. Близо една трета – 32% – се пада на китайски купувачи. В тази група единичните продажби възлизат средно на удивителните 610 евро спрямо 337 евро на продажба за руснаци и 308 евро за арабски купувачи.

Маркетинговият експерт Сяосин Чжан също е на мнение, че броят на китайските туристи ще продължи да нараства, дори и по-строгите правила в самия Китай да направят пътуванията до Европа по-скъпи.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.