Лондон или смъртта на колоездача

Ройтерс

Борис Джонсън. Снимка: итв

Смъртта само за девет дни на петима велосипедисти по улиците на Лондон предизвика призиви от страна на кмета Борис Джонсън да бъдат засилени мерките за безопасност по пътищата в столицата.

Нещастните случаи са предизвикани от катастрофи с бусове, тирове и един междуградски автобус. Още трима велосипедисти са настанени в болница. До момента 13 колоездачи са намерили смъртта си по лондонските улици тази година.

Дарън Джонсън, член на общинския съвет в Лондон от Зелената партия и член на комисията за транспорт към общината, заяви, че кметът трябва да действа.

„За беда, макар че кметът е привърженик на колоезденето и добър колоездач, той не успя да изгради необходимата инфраструктура, за да направи карането на колело по-безопасно в Лондон“, заяви той пред Ройтерс.

„Мисля си, че кметът трябва да използва тези трагични смъртни случаи като предупреждение и веднага да се заеме да направи улиците ни по-безопасни за колоездачи“.

Хората, които водят кампании с настояване за повече безопасност, критикуват инициативи като боядисаните в синьо колоездачни пътеки и поставянето на отделни светофари, тъй като те не предоставят адекватна защита.

„Съвсем правилно е да въведем в ред инфраструктурата, но за съжаление твърде често предприетите мерки са от рода на това да се боядиса в синьо пътят, а не действително да се попречи на колите да минават по велоалеите“, казва Джонсън.

От 2000 г. броят на колоездачите в Лондон е нараснал с близо 200 процента, съгласно данните на „Лондонски транспорт“, институцията, отговаряща за по-голямата част от градския транспорт в столицата. Кметът, който често е сниман да кара колело из града, въведе система за велосипеди под наем през 2010 г.

Първите две велоалеи бяха открити през юли 2010 г., а до 2015 първоначално бяха планирани 12. Миналия месец едно длъжностно лице от следствието нареди да бъдат преразгледани мерките за сигурност на системата на велоалеите, маркирани със синьо, след като направи дознание по два смъртни случая на велосипедисти, загинали на тези алеи.

Кметът каза, че и една смърт е много, но настоя, че карането на колело в Лондон всъщност става все по-безопасно, тъй като броят на нещастните случаи на милион пробега спада.

„Искам само да подчертая на всички лондончани и хора, които смятат да карат колело в нашия град, че ние влагаме стотици милиони лири като инвестиции в пътната мрежа. Даваме най-доброто от себе си да я направим възможно по-безопасна“, заяви той пред телевизия „Скай“.

БТА

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.