Франкфурт – раят за китайските потребители

ДПА

„Червено

Китайски туристи на опашка пред моден магазин. Снимка: джингдейли

то е цветът на късмета. Няма да сбъркате с него“, казва Диана Рутенберг. „Но никога не ползвайте бяло за опаковка на подарък“.

Бялото е китайският цвят на траура, обяснява Рутенберг, която провежда семинар за местни търговци от Франкфурт как да обслужват китайски потребители.

Грешката да опаковаш артикул в бяло в най-лошия случай ще накара китайския клиент да си тръгне, без да си купи нещо.

Подобни съвети стават все по-ценни във и около Франкфурт, където китайците вече са водещите потребители, показват данните.

Рутенберг, която е завеждащ отдел връзки с клиенти в компанията за финансови услуги „Глобал блу“ е наета от Търговско-промишлената камара (ТПК) на Франкфурт да обучава търговци какво да правят и какво да не правят, когато си имат работа с потребители от Китай.

Цветът играе „огромна роля“ в китайската култура, казва тя пред аудиторията си – един от многото съвети, които им дава, за да имат успех с потенциалните купувачи от Далечния изток.

Китайците станаха най-много харчещите чуждестранни туристи в Германия, задминавайки руснаците и саудитците, сочи изследване на „Глобал блу“.

Те харчат средно по 850 евро на човек по време на престоя си във Франкфурт – с 300 евро повече от средностатистическите туристи, установява проучването.

А според туристическата асоциация на европейските градове И Си Ем регионът е в основата на нещата. Франкфурт не само е спирка за китайските туристически обиколки „Магически градове“, но е и водещото място за пазаруване в Германия.

„Със своето международно летище Франкфурт има очевидно конкурентно предимство“, казва Йоахим Щол, който оглавява комисията за търговия на дребно към ТПК. „Опитът показва, че туристите харчат най-много при последната спирка от обиколката си“, преди да се качат на полета към дома.

Лариса Елфес, която е експерт по продажбите в компанията оператор на летището във Франкфурт, Фрапорт, смята, че етикетът „Произведено в Европа“ за качествени марки е също така важен фактор за китайските потребители. „Тук те могат да бъдат сигурни, че си купуват истински стоки“, казва тя.

Освен по-малкия риск от стоки ментета цените са по-ниски, отколкото в Китай, където вносните луксозни продукти се облагат с акцизи и митнически такси, стигащи до 350 процента, което прави „пазаруването в Германия доста изгодно“ преживяване, посочва Елфес.

От миналата година Фрапорт разполага със специално обучени съветници само за китайски клиенти. Говорейки свободно мандарин, те помагат на китайските пътници на самолети и „имат големи познания за културата и вкусовете на китайците“, казва Елфес.

А какво търсят китайските потребители? Часовниците и бижутата са начело в списъка им за покупки, сочат заключенията от съвместно изследване на „Глобал блу“ и Германската национална туристическа служба.

Рутенберг съветва търговците да научат някои изрази на китайски и да се усмихват любезно, за да си помогнат да осъществят продажба. „И винаги поднасяйте артикулите с две ръце“, казва тя.

Ако покажете малко източен етикет, китайските клиенти могат дори „да са доста забавни“, обяснява Рутенберг.

Ян Чън, студентка от Пекин, се наслаждава на Франкфуртския коледен пазар. Тя потвърждава, че сънародниците й „идват в Германия преди всичко заради евтините продукти“. Освен това, добавя Ян, „просто е по-готино да си купиш чанта в Германия, отколкото в Китай“. БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.