Фолксваген слабо върви в САЩ заради стари модели

ДПА

Най-новият модел „Фолксваген Бийтъл“ отвърте. Моделът се произвежда само в Мексико. Снимка: e-vestnik

Германският автомобилопроизводител Volkswagen (VW) се стреми да изпревари лидерите в сектора General Motors и Toyota по световни продажби до 2018 година, но се изложи, след като мащабните планове удариха на камък на решаващия американски пазар.

Конкурентите трябва да са усетили Shadenfreude (злорадство), уникалния германски израз за злобна радост от нещастието на другите, когато VW отчете спад на продажбите си в САЩ за 2013 година въпреки оживлението на втория по големина в света пазар на автомобили.

На северноамериканското международно автомобилно изложение преди една година огромен билборд на Volkswagen пред просторния изложбен салон показваше как Beetle кабриолет с отворен покрив на топъл плаж се къпе в златната слънчева светлина – в контраст с мразовитото време в Детройт – с посланието: „2013-а изглежда обещаваща“.

Вместо това продажбите на VW в САЩ намаляха със 7 % до 408 000 автомобила. Пазарният му дял се сви още по-рязко на фона на растеж от 8 % на американския пазар до 15,6 милиона единици, според оценки на Autodata.

Детройтското автомобилно изложение 2014 днес отваря врати за журналисти и ще продължи до 26 януари.

Очаква се пазарът в САЩ тази година да нарасне доста над 16 милиона единици, връщайки сектора обратно на предкризисните му равнища след пет години на икономическо възстановяване. Само бързо нарастващият китайски пазар е по-голям с 18 милиона продадени коли.

В САЩ луксозните автомобилни марки се радват на особено силен растеж на продажбите, включително подразделенията на Volkswagen във високия сегмент – Audi, Porsche, Lamborghini и Bentley.

САЩ са ключови за глобалните амбиции на VW, като се има предвид, че вътрешният европейски пазар на компанията е все още слаб заради кризата в еврозоната. Дори евентуално спасяване от рецесията на валутната зона не се очаква да засили продажбите на автомобили, като и най-оптимистичните анализатори очакват само незначителен икономически растеж.

„САЩ, заедно с Китай, са основен пазар за германските промишлени производители и могат да бъдат решаващи за успеха или провала“, отбелязва анализаторът на автомобилния пазар Щефан Братцел.

Той прогнозира, че извоюването на позицията на най-голям автомобилопроизводител в света ще бъде борба за VW, ако компанията с централа във Волфсбург не възстанови тягата си на американския пазар. General Motors и Toyota си разменят титлата най-голям автомобилопроизводител от няколко години.

С поредна година на двупроцентов растеж и очаквани 3 % за 2014 година икономиката на САЩ на фона на мрачната Европа е привлекателна за автомобилопроизводителите от цял свят.

Както винаги, в Детройт се предвижда да бъдат представени редица нови модели, а щандовете се очаква да бъдат още по-големи и пищни от миналата година.

Основната марка на VW се нуждае от нов модел, за да има шанс за успешни продажби: Сегашната версия на Passat на американския пазар е на три години, а Jetta вече четири години е без сериозни подобрения.

В Детройт VW представя новия си Golf, но компактните автомобили остават нишов пазар сред американските потребители.

Концептуалният модел Crossblue на VW получи възторжени отзиви при представянето си в Детройт преди една година. Само че не стигна до пазара, макар компанията да има нужда от спортно високопороходимо превозно средство (SUV) със среден размер, насочено към американския пазар.

Фердинанд Дуденхьофер, анализатор от бранша, поставя въпроса дали VW има ясна стратегия за САЩ.

„Ако се провалите в САЩ, не можете да бъдете световният пазарен лидер“, заключава той

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.