Лошо падна самолетът в Апусени

Д-р Раду Замфир, един от оцелелите в катастрофата. Снимка: от тв екрана

Самолетът с медицински екип в планината Апусени падна зле за всички. Падна точно в мандата на г-н Строе (подалия оставка вътрешен министър Раду Строе – бел.ред.), който се провали на изпита по здрав разум и после падна от министерския стол. Лошо се провали г-н Строе в тази ситуация, както и в целия си мандат.За всички е ясно – лошо падна този самолет точно в планините. Можеше да падне по-добре в полето, защото, както казва г-н Йон Бурлуй от Инспектората за извънредни ситуации, „зимата не е като лятото и в планината не е като в полето“. Зле попадна и тази фраза, така че падна и главата на г-н Бурлуй „духовития“.

Също толкова лошо падна този самолет и за парламентаристите, които бяха във ваканция и не се втурнаха да направят анкетна комисия за авиокатастрофата. Ако беше паднал в парцела на президента, по към полето, може би щеше да накара „комисията Нана“ (разследваща спорна покупка на терен от дъщерята на президента Бъсеску Йоана – бел.ред.) да се залови за работа, за да разследва „самолетната катастрофа в мандата и в земята на Траян Бъсеску“. Но самолетът падна лошо, точно в горите на планините Апусени, където земята не ражда конституционни суспендирания.

Зле падна този самолет и за службите – в една зона, непокрита с оперативно следени кръчми. В кръчмите в Апусени не се срещат политиците, така че за локализацията му бяха необходими повече усилия от обичайното. Нямаше и престъпници в самолета, така че лошо падна този самолет, който летеше неконтролиран, без мандат за засичане и локализиране.

Лошо падна този самолет и за правителството като цяло, което още не беше задействало кризисния щаб за разчистване на снега, а шефовете не бяха успели да си купят пуловерите за спешни ситуации, излъчвани по телевизията.

Зле падна този самолет и за пресата, която вече няма под ръка разследващи екипи, така че използва само арсенала си от патетични и емоционални фрази, стандартни за тежки ситуации. Пресата проследява последното „издигане към небето на пилота“, но твърде малко търси причините за ускореното му падане без предупреждението „Mayday“ (международния сигнал за бедствие – бел.ред.).

Лошо падна този самолет и за неосъществените проекти на управляващата коалиция, като Регионализацията, която би изтрила границите на десетките „административни единици“ преди местните шефове и подчинените им екипи да си сблъскат главите, понеже падането на самолета стана на границата между три окръга.

Зле падна този самолет и за парламентарната опозиция, която чака само грешка на противника, без да има какъвто и да е алтернативен проект, и сега мотивирано иска да бъде пожертван „вторият пилот“ на властта.

Лошо падна този самолет в Апусени за цяла Румъния, която изглежда е загубила не само компаса си, но и вярата, че ще оцелее след една дори съвсем малка катастрофа.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.