Евгени Димитров: На турнето бяхме като на пионерски лагер
Евгени Димитров – Маестрото е ръководител на „Ку Ку бенд“. Снощи трупата на „Шоуто на Слави“ изнесе последният си концерт от лятното си турне „Ние продължаваме“ пред благоевградска публика. То стартира на 1 август във Враца и продължи в Плевен, Велико Търново, Русе, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив, София. В столицата на стадион „Академик“
се събраха 20 000 зрители – колкото и на концерта на Джордж Майкъл преди 2 месеца – което показа, че интересът към „Ку Ку бенд“, Слави Трифонов и хората му не намалява. В концертите участваха и финалистите от „Мюзик айдъл“, формация „Етника“, Софи Маринова и рапърът Устата, актьорите Виктор Калев и Краси Радков, балет „Магаданс“.
Евгени Димитров е един от стълбовете на шоуто и на турнетата на трупата. Освен шоумен и инструменталист, той е аранжор и композитор на голяма част от българските хитове в последните години. Евгени е по-малко известен и като музикант, който се занимава и със симфонична музика. Евгени завършва пиано в софийската консерватория. Изучавал е и орган при Нева Кръстева (най-известната българска органистка), бил е неин асистент.
Интервюто с Евгени Димитров – Маестрото бе взето часове преди последния концерт от турнето „Ние продължаваме“ в Благоевград.
– Как минаха концертите и какво бе по-различно в турнето от предните години?
– Според мен това беше най-хубавото шоу, което сме представяли пред публика от всички турнета, които сме правили. Това е най-доброто като атракция, като техническо обезпечаване.Имам ярки спомени от всеки град. Разбира се имаше и много притеснения, критични моменти – и борба с времето, и това, че преди концерта във Варна трябваше да строим нова сцена ден след Русе. Имаше хора от екипа, които не бяха спали въобще, само за да успеем.
– Колко души се събраха на концертите във всички градове?
– Между 15 и 20 хиляди се събираха във всеки един от градовете. Което е супер за нас. Като цяло мога да го оценя с 20% по-добра посещаемост от турнето ни преди две години.
– Очаквахте ли такъв интерес?
– Ние винаги мислим за това дали ще има интерес, дали ще е повече или по-малко. Знаете, че някои градове почти останаха без жители. Враца е едно преди 10 години, когато е била със 150 хиляди жители, сега е друго с население в пъти по-малко. В Плевен, където съм израснал, се сещам за десетки хора, които са заминали в Испания. Градът се е изпарил.
Въпреки всичко посещаемостта беше много добра. Като цяло го разбрахме на първия концерт. По правило при нас каквато е тенденцията в единия град, така е и в следващите. Единствено в Русе беше по-зле, но го отдавам на дъжда, който валя три дни и хората не искаха да ходят по дъжда.
– Болестта на Слави беше ли полезна за посещаемостта на концерта?
– От всичко, което се случи със Слави, най-добре е, че той се оправи и че всичко е наред. Всичко останало е, повярвайте ми, допълнителни неща.
Но дори да не беше това заболяване, ние така или иначе щяхме да направим албума, щяхме да направим турнето. Ако това е подпомогнало по някакъв начин … Най-важното обаче е, че той се излекува, върна се в шоуто, върна се за турнето.
– Как бяха приети в различните градове финалистите от „Мюзик айдъл“, които подгряваха концертите?
– Те участваха и в основния концерт. Но решихме, че за да има място за техните изпълнения, да няма други подгряващи, за да може те да изживеят няколко минути слава. Така че вариантът беше много добър – те имаха възможност първо да излязат сами да пеят, да разберат реално това, което им се е случило през последните месеци чрез реакцията на публиката. А в основната програма имат също части, понякога пяха в бисовете, пяха и финалната песен. Така че всичко, което можехме да направим за тях, го направихме на турнето.
– На концерта в София събрахте 20 хиляди, което е приблизително колкото събра Джордж Майкъл на „Локомотив“ преди няколко месеца …
– Не знам дали е съпоставимо.
– И все пак никой от българските изпълнители не събира по 20 хиляди на стадион, освен певиците от „Пайнер“?
– Да, но те са много певици – цялата фирма се движи в пакет. Те правят различно шоу.
Мога да говоря за нас – ние не правим компромис в каквото и да е било отношение. Колкото пари са нужни, за да се случи това нещо, ние сме ги извадили и сме ги дали. И като цяло концертите ни са най-скъпите в сравнение с това, което е правено у нас.
– Печели ли се от такова турне?
– Много трудно. И по-скоро това не е цел. Това може да е цел в друга държава, където билетът не струва 6 лева, а 20 например. Повярвайте ми, ако имаме такива ресурси и хора, сигурно и хеликоптери ще наемем. Така или иначе каквото имаме го вкарваме в продукцията, това е най-важното за нас. Хората да гледат и 3 часа и половина да се забавляват истински – да видят пиротехники, да видят „Ферари“, да чуят много песни. Така те се чувстват важни и значими, не се чувстват прецакани. За това идват много хора и продължават да идват, защото феновете, които са посещавали наши концерти през годините, никога не са били излъгани.
– Само Слави и „Пайнер“ ли могат да правят такива турнета?
– В България е малко изкривена работата, защото всеки, който направи 5 концерта по клубовете в страната казва, че е направил турне. Предполагам, че има и други изпълнители да събират публика, но концертът на стадион е сериозно предизвикателство. Чисто в организационен план, в творчески, това не е като да излезеш в зала. Да речем зала 1 на НДК – хората влизат, сядат си. Стадионът е друго нещо- хората влизат един през друг, мачкат се, тъпчат се. За да отиде човек на стадион в България е наистина волеизявление, защото той знае, че ще отиде и ще го блъскат, няма да има къде да седне или ако има място – няма да има седалка, ще седи на желязо или бетон. Въпреки всичко той си купува билет и идва на наш концерт. И ние ако на този човек не му дадем всичко, което му се полага, не знам какво правим.
– Някога ще може ли да си позволите билетите да струват толкова, че да се печели от продажбата им?
– Ако говорим за Джордж Майкъл – човек ще даде 60 лева, защото ще го види веднъж в живота, на стадиона идват хора от цялата страна. Високите цени на билетите за български изпълнители би било голям експеримент. На много места ние сме го виждали. Разликата между това концертът да е безплатен и да има билет от 2 лева е огромна. Ако тези концерти ги правехме без пари, щяхме да имаме точно 4 пъти повече публика. Изсипва се цялата околия.
В рамките на една година, с една и съща програма, сме правили турне с 2 лева вход и един концерт без пари. Беше потресаваща разлика. Преди години, когато бяхме във Видин на концерт с цена 5 лева, вътре имаше хора, които си бяха закупили билети. Стадионът обаче беше като разграден двор и отвън на поляната пред стадиона имаше още толкова хора. Бяха си взели семки, бонбонки, кола, бира, насядали, апаратурата ни бе огромна – виждаше се и се чуваше прекрасно. И седяха и си гледаха оттам.
Цената на билета не е нещото, от което се надяваме да спечелим – слава Богу, имаме откъде да печелим. Но за нас е важно, ако човек иска да дойде, да няма притеснение във финансов план. Тоест цената на билета да е такава, че да не се притеснява да доведе гаджето си или да заведе роднина. Не бива цената на билета да бъде висока. Затова ние държим на минимума на цената на билета.
– Преди началото на турнето в Шоуто на Слави се шегувахте с израза „Живеем за турнето“. След финала му за какво ще живеете?
– Понеже днес е последният концерт, на никого не му се иска да се прибира в София. Много е хубаво, защото ние сме като на пионерски лагер. Има много хубав дух във всеки, оценява мястото си. Отдавна сме заедно, машината е сработила вече и вече е ясно кой какво прави. Въпреки новите лица. Тези,които са само за това турне и ще си ходят след това им е най-зле. Виждам ги отсега, ще има много сълзи довечера.
– Какво става в екипа след последния концерт?
– Каквото става след всеки концерт – ще се съберем, ще вечеряме, ще говорим. Всичко продължава, кроим планове занапред. Никога няма да престане това, докато сме живи и здрави и имаме тази работа, която имаме, нещата ще изглеждат все по-добре.
Ще продължаваме да правим нещата така, че хората като пуснат телевизора в 22.30 да се радват наистина. Това, което правим вече 7 години, подписахме договор за още 3 години с бТВ, е свързано с много, много, много работа и отговорности. Ще направим така, че шоуто и на осмата година да бъде интересно.