Сп. Форбс: БНБ реагира късно и неадекватно на кризата

Под заглавие „Какво за бога се случва в България?“ американското списание „Форбс“ публикува статия за ситуацията с българската банкова система.

Нещата бързо се променят в България. Преди по-малко от месец Международният валутен фонд каза, че българската банкова система е в добро здраве и заяви, че я е стабилна и ликвидна.

Но вчера българският президент беше принуден да направи изявление, в което да успокои хората, че техните пари са в безопасност. А сега Европейския съюз позволи на България да отпусне спешна кредитна линия, за да подкрепи банковата си система, отбелязва изданието.

В статията се посочва откъде започва тази ситуация в България, а именно положението на Корпоративна търговска банка и какви са били действията на Българската народна банка. Според авторката на статията Франсийз Копола реакцията на БНБ е била късна и неадекватна.

Ако централната банка си вършеше работата както трябва, то масово теглене на пари нямаше да принуди една здрава търговска банка да затвори врати, още повече пък да се унищожи банковият капитал, пише авторката.

В статията се припомня и ситуацията с Първа инвестиционна банка, както и мнението на правителството и на БНБ, че това е нарочно дирижирано, за да се дестабилизира банковата система и да се създаде политическа нестабилност.

Истинският въпрос обаче е защо България е толкова нестабилна. Защо хората реагират на анонимни съобщения относно ПИБ. Защо това сваля правителството. Простият отговор е, че хората в България не вярват на правителството, посочва авторката на публикацията.

БТА

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.