,,Нивеа“ и ,,Нокиа“ са най-обичаните марки в Европа
„Нивеа“ и „Нокиа“ са най-предпочитаните марки в Европа, показва проучване в 15 европейски държави на най-четеното списание в света „Рийдърс Дайджест“. От споменатите 3100 марки само немската козметична фирма и финландският производител на мобилни телефони печелят предпочитанията на жителите на всички изследвани страни. След тях се нареждат кредитните карти „Виза“. В продуктовата категория фотоапарати Канон е предпочетен в 11 от 15-те страни, а Kellogg’s е най-обичаната закуска в девет страни. „Ариел“, „Миле“, „Хюлет Пакард“ и „Нестле“ са с най-голямо доверие в шест от 15-те европейски държави. Като висококачествени, известни и отговарящи на изискванията на клиента са оценени и „Аспирин“, „Ейвън“, „Пантен“, „Центрум“, „Фолксваген“, IBM, „Нестле“ и „Тойота“.
Конкуренцията в проучването за 2007 година е била голяма. За първото място са се борили 3100 марки в 30 продуктови категории – от автомобили и бензин, през паста за зъби и козметика до шампанско и концентрати. Продуктите са оценявани по четири критерия – качество, съотношение цена-стойност, еднозначен имидж и съобразяване с потребностите на клиента. Резултатите показват, че класическите и традиционните марки привличат най-много потребители.
Провежданото всяка година изследване „Reader’s Digest European Trusted Brands“ е считано за най-голямото сред потребителите в Европа. От 2001 година досега за него са били интервюирани повече от 150 хиляди души. През септември и октомври миналата година 25 хиляди европейци са посочили предпочитанията си в 30 продуктови категории. Сред 15-те изследвани държави са бившите членки на соцлагера Румъния, Чехия, Полша, Унгария и Русия, както и най-големите в ЕС Германия, Франция и Великобритания. Окончателните резултати от изследването ще бъдат пуликувани през юни 2007 година.