ГЕРБ карат влака, но нехаят за пътниците в него

Иво Инджев

„Освен увеличение на билета за еднократно пътуване от 1 лв на 1.60 лв. общински съветници от ГЕРБ в София са внесли доклад с искане наказателния билет за гратисчии да поскъпне от 20 на 40 лв., а актът – от 100 на 200 лв” „Дневник”)

Знаете ли какво означава това?

Това е несъзнателно самопризнание на оялите се властници, че нямат представа от живота в „низините”. Не само и не толкова заради лекотата, с която вдигат подобна глоба, а зарази реалната ситуация в градския транспорт, който въпросните гербаджии очевидно не ползват.

Уточнявам: темата само на пръв поглед е дребна като камъче в обувката или на пътя на каруцата, което може да я преобърне. И не е „софийска”, както изглежда формално, а се отнася до издайническото откъсване на властта от реалността поради преяждане с тази власт и прекалено застояване сред нейните облаци на върха.

Генералният секретар на испанската компартия Сантяго Карильо навремето загуби доверието на симпатизантите си и изборите в Испания след падането на Франко именно заради билетчето в столичния градски транспорт. Препъна се в журналистически въпрос за цената на билетчето. Това казва всичко за човек, който просто не познава живота на „обикновените” хора, от чието име се напъва да управлява.

Няма да влизам в изчисленията за цената на билетчето нито ще заставам в позата на защитник на бедните – за тази цел си има хора и цели партии. Но твърдя, че предложението на ГЕРБ за двойно увеличение на глобите и актовете е показателно, че „карат влака” без да знаят какво става във вагоните му и това ги изобличава като самозабравили се властници, на които им е време да пообеднеят малко в опозиция.

Можете ли да си представите как на практика ще се осъществи глобяването на стойност 40 лева и актът от цели 200 лева? То и сега е взривоопасно за всички редовни пътници положението, когато се качи тандемът от контрольори. Всички започват да се озъртат за твърде вероятния скандал с някой гратисчия. В случай, че нередовният гражданин да е скандалджия, сблъсък е неминуем.

Ако малоумната идея за подобен скок на глобата бъде приета, моя милост обещава да престане да използва градския транспорт. Не заради по-скъпото билетче, а защото ми е по-скъпо спокойствието и здравето като на всеки нормален гражданин, който неминуемо ще бъдат поставени на (още) по-голямо изпитание от твърде вероятните войни в ограниченото пространство на трамвая, тролея или автобуса.

Както и друг път съм отбелязвал, системата с паричните наказания в нашата държава работи само в области, като паркирането, от което глобяващите вадят пари. Значи може да се организира подобна „желязна” система за следене на недобросъвестните граждани! Шофьорите не са ресторантьори, които си плащат “на когото трябва” за нарушаването на закона за забрана на цигарения дим в заведението им. Поради което в кръчмите се пуши та пушек се вдига и май никакви глоби не стряскат нарушителите

Ако по същият начин, както при глобяването за паркиране, бъдат дадени висшите чиновници и политиците на концесия, корупцията ще бъде изкоренена за отрицателно време. Но откъде да си внесем некорумпирани контрольори на корумпираната ни администрация и на законодателите, която явно пет пари не дават за последиците от решения, които биха довели до локални граждански войни в софийските градски возила?

От ivo.bg

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.