Телевизиите направиха от Хитрино риалити шоу. Що сега не дарят приходите от реклама?
Националните телевизии превърнаха репортажите и коментарните предавани за Хитрино в риалити шоу.
Целият им подход беше драматургичен, търсеха сълзи, страдания, покъртителни сцени и сюжети.
Ето някои от най-тъпите, характерни за търсене на драма въпроси, които задаваха репортерите:
– За пръв път ли преживявате подобна експлозия? (към местен жител)
– Какво правите в тази реанимация? (към пациент)
– Какво почувствахте по време на погребението?
– Към осиротяла майка на 6-годишно дете: „Разкажете повече за него – добро дете ли беше?“
– Скърбите ли за съселяните си?
– Има ли опасност от обгазяване на добитъка ви?
– Защо подслонихте братовчед си от Хитрино? (към жител от съседно село)
– Имате ли нужда от психолог?
Някои направиха специални заставки, кратки клипове с обръщения на известни лица, с които наливаха още драматургия. Всичко това изглеждаше фалшиво, театрално, с безкрайни повторения на думата „съпричастност”.
Предаванията и на трите големи телевизии заприличаха на някое шоу като „Фермата”.
През цялото това време рекламните блокове не намаляха, дори вкарваха повече.
Не е ли редно сега телевизиите да дарят приходите от реклама от тези три дни на БЧК? Става въпрос за около 2 млн. лева. Ако не изцяло, поне половината?
Като го играете на шоу с истинско бедствие, платете малко и и на безплатните си участници.