България се умириса на джибри, а митницата гони самолет

Сега е сезонът на ракиите. България цяла мирише на джибри. По села и паланки българинът вари ракия. Гроздова, джанкова, шльокавица. Без акциз. Проверки няма. Храбрите митничари, които по закон трябва да съблюдават как се плаща акцизът из страната, дори не помислят да правят проверки на казаните.

Но, в този исторически момент, митницата прояви високата си бдителност и не пусна доставения в България чисто нов военно-транспортен самолет. Както е известно пристигна първият от 5-те самолета „Спартан“ C-27J на италианската компания „Аления аеронаутика“. Той остана задържан от митницата и военните не могат да си го вземат, защото липсвал важен документ, който да докаже дали от производителя в Италия са платени митата върху произведените в САЩ части за самолета.

Аферим на митничарите. Каква бдителност и предвидливост – няма да мине тая далавера, как така ще внася държавата самолет, за който може в Италия да не са платени мита. Някакви там експерти под сурдинка се оправдават, че и в страни като Гърция и Литва са внесени такива самолети, ама не са им искали подобни документи.
Тук обаче е България и митничарите са най-строги – как така контрабандно ще се внася самолет със занижена стойност, с неуредени мита от производителя.

И докато митницата гони михаля, из държавата преточиха няколко хиляди тона ракия без акциз.
Сигурно и по няколко хиляди тона контрабанда на горива, спирт, черна и бяла техника е минала. Ама храбрата митница хвана самолета на военното министерство. Въпрос на приоритет.

През българската митница може да мине слон, описан в документите като магаре. Но военнотранспортен самолет – никога.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.