Звезди рекламират алкохол. По-важни са от вкуса
Алкохолните производители знаят, че най-добрата реклама за тяхната марка е да сключат договор с филмова звезда от първа величина. Те могат да превърнат един продукт в хит на пазара.
Актьорите с филмите си докарват милиарди годишно от зрители, за които са кумири, модели за подражание, любими образи и герои. Това са най-силните рекламни лица.
Списъкът на звездите, използвани като рекламни лица за алкохол е дълъг:
Леонардо Ди Каприо рекламира вид уиски за японския пазар.
Джордж Клуни рекламира марка текила за американския и вид шотландско уиски за корейския пазар.
Харисън Форд в миналото е бил рекламно лице на марка бира.
Киану Рийвс – на уиски.
Рей Лиота в момента рекламира вид текила.
Бил Мъри рекламира японско уиски, след участието си във филма „Изгубени в превода”.
Личните пиари на звездите оценяват как една марка питие може да се отрази на образа на съответния актьор, съответно приемат или отказват предложения, агентите договарят цена и се стига до сделка.
Дълга
алкохолно-рекламна история има Шон Конъри
Неговата практика като рекламно лице на алкохол започва още с ролята му на Джеймс Бонд в прочутите серии по романа на Флеминг. По силата на договори на алкохолни компании с продуцентите на филма, като Бонд той пие на екрана определени видове водка, уиски, коктейли. Но освен това с него сключват договори и някои известни марки алкохол.
Конъри предизвиква вълна от възмущение в родната си Шотландия, след като става рекламно лице на вид бърбън уиски, а по-късно и рекламно лице на вид японско уиски. Той е един от най-известните шотландци, облича се редовно с традиционната шотландска поличка, а рекламира американско и японско уиски…
Алкохолните компании не се ограничават само с филмови звезди, а и музикални, стига да имат милиони фенове. Вече е ставало дума за китариста на „Ролинг стоунс” Кийт Ричардс (виж тук), който години наред демонстрираше един вид бърбън, после се появяваше на снимки и с други марки.
Компаниите не се смущават да превръщат в свои рекламни лица
дори спортни звезди
През 2014 г. Дейвид Бекъм стана рекламно лице на нов вид уиски.
Рекламните договори са взаимоизгодна сделка и за знаменитостите, и за алкохолните производители. Вкусът не е толкова важен. Важна е рекламата, рекламното лице. Звездите ще спечелят своите пари без особено усилие. А рекламите на една или друга алкохолна марка могат да изстрелят продажбите до небето, ако се свържат с личност, която има милиони фенове.
Договорите за реклама не обхващат само видеоклипове или рекламни пана и снимки в списания. Звездите все повече се ангажират да споменават и показват рекламираните от тях продукти в Туитър и Фейсбук, където имат стотици хиляди и милиони последователи.
Джъстин Тимбърлейк има 40 милиони последователи в Туитър и редовно споменава и показва там марката текила, с която има договор.
Феновете са в зависимост от своя кумир и влиянието му върху тях е пряко. Те се опитват да подражават на стила на своята звезда, и най-лесно това се постига с алкохола. Не можеш да караш Ферари като Дейвид Бекъм, но можеш да пиеш определена марка бира или уиски, които той рекламира.