Хитлер крещи в Интернет заради загуба на „Тотнъм“

Кадър от филма „Крахът на Третия райх“. Той се оказва любим материал за преработка на много Интернет потребители. Снимка : ббсб.орг

„Крахът на Третия райх“ е хитов филм, показващ Хитлер в последните дни на войната. Всеки ден при него в бункера идват ужасени генерали, които да му съобщят за поредната разгромна загуба.

Днес обаче доста по-популярна версия на филма може да се намери в Интернет – толкова популярна, че спокойно може да се нарече новият хит в мрежата. Там Хитлер избухва в крясъци, но не заради военни поражения, а поради футболен резултат.

Фюрерът започва да крещи след като чува, че „Арсенал“ са победили любимия му „Тотнъм“ с 3-1. „Всеки в този клуб е пълен идиот“, крещи Хитлер на немски или поне така ни карат да вярваме субтитрите. „По-добре да започна да подкрепям шибаните „Челси“.“

Новият уеб хит е само малка част от странния Интернет свят, където все по-популярно става непрофесионални режисьори да преработват популярни филми, музикални клипове или компютърни игри, създавайки версии, които често са тотално различни от оригинала. В повечето случаи новият продукт има някакъв забавен смисъл.

Видеото, представящо Хитлер като полудял футболен фен, привлича по 1000 посетители на час. Има обаче и други Интернет версии на популярния филм „Крахът на Третия райх“, където Бруно Ганц играе Хитлер.

Най-популярният римейк досега е бил гледан от над 1,7 милиона потребители. Авторът е Крис Боули, 19-годишен студент от университета в Бристол.

Във версията на Боули Хитлер издивява, защото разбира, че от „Майкрософт“ са спрели акаунта му за Xbox games. Фюрерът крещи на генералите, които неуспешно му предлагат да започне да играе на Nintendo вместо на Xbox.

„Представете си новината!“, крещи той. „Хитлер се отказва от войната и решава да играе на Nintendo!“. Само в рамките на една седмица клипчето е гледано от 10 000 човека на ден.

Боули разказва: „Идеята ми дойде рано една сутрин. В 3 часа през нощта, вместо да си легна, аз направих клипчето за около час и го качих в Интернет. Когато по-късно сутринта се събудих, видеото вече беше привлякло 500 посещения.“

В момента Боули работи по своя версия на филма по книгата на Раймонд Бигс – „Снежният човек“.

Първият Интернет маниак захванал се с филма „Крахът на Третия райх“, е американецът Смоки Макпот. В неговата версия Хитлер е ядосан, защото колата му е изчезнала, а генералите предлагат да се вози на американски „Мустанг“.

Последният римейк е дело на фен на лондонския „Арсенал“, който го е направил, за да отбележи победата на отбора си срещу кръвния враг „Тотнъм“ през този сезон.

Според някои критици подобни версии са толкова вълнуващи, колкото пънк рока преди 30 години. Други пък ги сравняват с ранното творчество на Куентин Тарантино. Някои смятат, че най-добрите опити могат да станат толкова известни за поп културата, колкото графитите на Бански например.

Подобни клипчета обаче са проблем за Интернет доставчиците, защото в повечето случаи нарушават авторските права на използвания материал. Но популярността им е толкова голяма, че дори легалният бизнес ги приема.

Наскоро на бизнес конференция в Лондон представителите на Google показаха фенска преработка на клипа на Шакира „Hips Don’t Lie“. Никеш Арора, вице-президент на Google за Европа, тогава каза, че само няколко хиляди души са гледали оригиналното видео в YouTube, докато пародийната версия е била видяна от 11,7 милиона!

„Явно се случва нещо много интересно, каза Арора. Хората искат да се себеизразяват.“

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.