Да не би държавата да е на Лукойл?

Оказа се, че като пълен монополист на пазара, който продава около 2/3 от горивата в България, Лукойл Нефтохим дере българина по братски, до кожа.

Дизелът по бензиностанциите у нас е по-скъп от бензина, за разлика от повечето европейски страни. По-скъп е дори от дизела в някои от страните в ЕС (виж статията встрани). В началото на декември на международния пазар дизелът на едро е по-скъп от бензина с около 70 лв. на 1000 л в български пари. В България по същото време Лукойл Нефтохим продава дизела по-скъпо със 140 лв. на 1000 л.

Дет’ се вика – Лукойл е хванал на тясно една държавица и клати.

Ама и държавицата благосклонно го е оставила да прави каквото ще. Комисията за защита на конкуренцията досега не е разглеждала монополното положение на Лукойл. Никой не е правил забележки за цените му.

Олигархът Алекперов, шеф на Лукойл, беше посрещнат преди 2 години в България като Брежнев, а го охраняваха като папата, дори затвориха центъра заради него.

Защо държавата е оставила Лукойл да прави каквото си иска тук и да продава на високи цени бензини, които са с по-ниско качество от европейските? За да поддържа българо-руската дружба? За да поддържа по-бавно развиващите се технологии на Русия?
В крайна сметка – защо трябва българинът да плаща от джоба си монополните печалби на една петролна фирма?

Политика или бизнес е това?

Нито една медия не се е занимавала с този въпрос. Лукойл е рекламодател в много от медиите и си е постлал добър медиен комфорт.

Всички ли ще се правят, че не виждат какво става?

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.