Какво стана с есемесите по Коледа и Нова година? И как технологиите се сменят, но все ни бъркат в джоба
Преди време по Коледа и Нова година мобилните оператори блокираха, натрупваха се неизпратени есемеси. Всяка компания се хвалеше, че през нея изпратили 6-7-8 милиона есемеса на Нова година.
Есемес пратен преди Нова година, стигаше след Нова година, като се разтовари малко мрежата. Към полунощ не можеше и да се свържеш да говориш, клетките блокираха.
Някои пращаха поздравителните си есемеси едновременно до 10-20 души по 3-4 пъти – като виждат, че не става. И после пристигаха по 3-4 еднакви есемеса до получателите. И се набутваха в сметката, защото, който помни, есемесите струваха по 30-ина стотинки.
Сега всемогъщите мобилни оператори са изоставени за сметка на Уотс ап, Туитър, месинджъра на Фейсбук, Вайбър, Скайп, Инстаграм и др.
Дори мейлите го закъсаха. Вместо мейл, поздравленията и картичките идват през социални мрежи.
И мобилните оператори видяха че разговорите и есемесите все по-малко минават през тях и се ориентираха бързо – станаха доставчици на интернет и кабелна телевизия.
Но има и лоша новина – когато те монополизират пазара, изкупувайки малките доставчици, ще ни дерат кожата с по 60-70 лв. на месец за интернет. Като за начало. У нас вече поизкупиха доставчиците на интернет и кабелна телевизия. Няколко са останали да се борят и те не могат да направят големи инвестиции да си разширят мрежата, работят с вече направената инфраструктура. Рано или късно ще се предадат на големите телекомуникационни компании.
В Щатите е така – няколко големи държат високи цените на интернет. И покритието е калпаво. Няма на кого друг да се закачиш. Няма малки, средни.
Засега натам отиват работите и в България.
После пък ще дойде друга нова технология, която да поевтини интернета и компаниите ще се прехвърлят да ни скубят с друго… Всяка нова технология се изплаща не от инвеститора, ами от потребителя.