Стари реклами на алкохол от списания се търгуват по интернет
Печатни реклами на алкохол, откъснати страници от стари списания от 50-те, 60-те години се продават в интернет за по десетина долара.
В периода до началото на 90-те години рекламата на концентрати се е разпространявала свободно, докато постепенно регулациите в развитите държави я забраняват. Сега не могат да се показват бутилки, чаши, разливане на течности.
Само бирата в наши дни се рекламира с наливане, халби и бутилки. Концентратите присъстват на екран или в списания само с етикет, лого, някакъв слоган.
В миналото обаче е било разрешено всичко. „Пин-гърлс” – красавици се усмихват изкусително с чаша в ръка или наливат водка, джин, коняк, джентълмени държат чаша с уиски с лед, с изписани умопомрачителни слогани за едва ли не лековитата сила на високоалкохолните питиета.
50-те и 60-те години са златните времена на алкохолните реклами (и на цигарените, които са цяла отделна тема).
Те са навсякъде, крайпътни плакати, списания, вестници.
И тези реклами вече имат колекционерска стойност. Показаните тук са избрани – само на марки, които вече не съществуват или никога не са били продавани у нас.
Металните табели с реклама от 30-40-50-те години на миналия век са по-скъпи. Такива днес се произвеждат като копия на стари образци, или реплики в стар стил. Но има и автентично стари, всякакви варианти могат да се видят и в наши кръчми. Металните табели копия и реплики струват около 15-30 долара, метални, като старите оригинали, някои състарени да изглеждат автентични. Търговията с тях върви отдавна, главно като обзавеждане за кръчми. Оригинални стари табели се продават на търгове и наддавания в интернет, за неколкократно по-високи цени.
По-голяма новост сред колекционери са старите печатни реклами от вестници и списания.
И една изрезка от вестник вече се превръща в ценност, ретро-артефакт. Винтидж реклами, както ги наричат на английски.