Какво се крие зад пътния шеф?

Шефът на пътния фонд Веселин Георгиев щe бъде сменен. Защо?
Не заради далавери, а заради Европейския съюз. В България повод за уволнение може да бъде само натискът от Европа.
Както съобщиха “Капитал” и “Дневник” в началото на януари, въпросният шеф е възлагал на фирмата на брат си да ремонтира пътища и чисти снега, като платените за това средства са 120 млн. лв. По неофициална информация, докато фондът има неразплатени задължения от 140 млн. лв с различни фирми за почистване и поддръжка на пътища, то фирмата на брата на Георгиев е получила всички договорени средства. При една скромна печалба от 10% братската фирма е спечелила 12 милиона лева.
В България обаче строителна фирма с 10% печалба няма. Става дума за поне 50% (строителите печелят и по 150%, но това е друга тема – за недвижимите имоти). Сега и да го сменят шефа на фонда, той е осигурил старините на фамилията Георгиеви.
Само нея ли? Публична тайна е, че с подобни сделки се финансират политиците, които ги уреждат, назначават разни Георгиеви тук и там.
От печалбата при държавни поръчки сигурно отива пай – лъвския – в нечии партийни джобове. И покрай партийните черни каси някои партийни другари напълват и личните джобове. Разбира се, няма къде другаде да са насочени парите, освен за някой от тройната коалиция.
Пътният шеф заяви, че нямало нищо нередно – брат му без работа ли да стоял. Министърът Гагаузов изрази дискретно подкрепа на тази позиция. После обаче двама подчинени на Веселин Георгиев ги хванаха с подкуп от 50 000 лв., с много силни подозрения, че парите отиват нагоре по веригата.
И ако не беше Европейската комисия да спре парите за пътната инфраструктура, едва ли въобще някой щеше да говори за уволнение.
Навремето така хванаха друг пътен шеф – Таушанов – с една тлъста и необяснима сметка в паунди в чужда банка. Пак шум, проверки, тогава дори премиерът Костов го защити с думите “Парите на Таушанов са чисти”. Властта брани своите. Може би защото са източник на финансиране?
Досега Станишев не се е изказвал като Костов по въпроса.
И приветства малко закъснялата оставка на шефа на пътния фонд.

Дали няма да се повтори случаят с Дилян Пеевски? Премиерът го уволни, проверка доказа, че той бил чист, и Доган го върна обратно, като унизи премиера.
От един пътен шеф може би зависят повече пари, отколкото от един зам.-министър по бедствията. Затова ще бъде много интересно какво предстои.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.