Занзибарци пишат писмо до султана

Румен Белчев

Кой вече не знае къде е Занзибар, кой не е слушал за него…

Страната, в която ковидът е забранен, се прочу чак в далечна Русия – за известно съжаление на занзибарци.

Поне ако се вярва на „СТАНДАРТ”, според който „Занзибар в шок от пияните руснаци. Пише на Кремъл”… Значи – все пак не до султана, макар че в заглавието на седмичника има лека отправка към картината, на която пияни запорожци редят политически, сексуално и всякак некоректни думички до тогавашния турски султан.

Руските традиции в консумацията на някои течности и последствията от тях поизнервили местните власти и спазващото своите традиции мюсюлманско население. За разлика от нашето министерство, което дълго години се радваше на пияните англичани, занзибарското министерство на туризма взело, че написало писмо, с което да предупреди, че ако тая работа продължава така, може изобщо да спре руските групи.

Макар че според наши експерти „Публична тайна е, че благоприличието в Занзибар е до залез слънце. Наскоро клип, пуснат от Любен Дилов-син, нагледно показа едни доста фриволни танци, в които местните жени неблагочестиво мятат задниците си като атракция за западните туристи…”

На кандидат-депутата Дилов може и да не вярвате, но на видеото би трябвало. Още повече, че и у нас е горе-долу така. Макар „БЪЛГАРИЯ ДНЕС” със съжаление да констатира, че се задават нетипични избори – „Кампания 2021 без певци, кебапчета и концерти”, ние си знаем, че и тук благоприличието е до навечерието на самите избори. После всичко ще си дойде на мястото!

Нетипичната кампания си изисква и нетипичните методи на агитация – като се почне от деликатните заплахи, надлежно изнесени от „ТРУД” в заглавието „Премиерът: Дойдат ли БСП и ДПС на власт, фондовете и програмите заминават”, и се стигне до странни начини за отчитане на успехите в масовата ваксинация – „Понеже правим много църкви и манастири, но и джамии, главният мюфтия също отиде да се ваксинира и подкрепи ваксинационния план”!

Малко думи, но изречени на място – в иначе православния Пещерски манастир, така че моментално хващат дикиш – „Духовниците се съгласиха с министър-председателя, че решението да се ваксинираш срещу коронавирус е най-разумното, като отбелязаха, че религията и науката си помагат взаимно”…

Не се споменава дали са последвали примера на мюфтията – пропуск! На човек му иде и той да седне и да напише писмо, но ние не сме Занзибар на Балканите – не знае до кого да го изпрати!

А агитациите продължават с нетрадиционните си методи – като се почне от еднаквите жълти маски, с които гласуват и след това се отчитат някому в Мъглиж, и се свърши на съвсем неочаквани места – например във фермерското приложение на „24 ЧАСА”.

Вие си мислете каквото си искате, но препоръката „Старателно измийте изпразненото буре” намирисва на предизборна агитация!

Работи се с почти неуловими намеци за наближаващите избори – че „Сега, в края на зимата, буретата не бива да се оставят за утре, а веднага да се накиснат и да се измият старателно, за да не пострада следващото вино”. Кандидатите вече започнаха да се накисват едни други, да вадят мръсни фактчета от биографиите на опонентите си, та да не би случайно да остане мръсотийка, неподнесена ни под носовете.

А след като Парламентът прекрати предизборно работа и всичко се разбяга да кандардисва народа да избере правилните хора, съвсем не на място иде съветът „И запомнете – буре, което е държало вкиснало вино, не подлежи на измиване. Не се и опитвайте. То се нуждае от престъргване при бъчвар или се чисти с гореща пара. Иначе и следващото вино вкисва”.

И си е така!

Ненапразно древните са казали, че във виното е истината!

От Разпечатосване

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.