Мария Бакалова: Не правим изкуство само за себе си

Мария Бакалова. Снимка: АП/БТА

Мария Бакалова смята себе си за човек на крайностите, що се отнася до актьорството. „Киното е длъжно да провокира. Мисля, че не трябва да е средна работа“, каза номинираната за Оскар актриса в интервю за Асошиейтед прес. „Ако филмът не те накара да почувстваш нещо, сподели тя – какъв всъщност е смисълът му?“

Освен че се снима в последния си проект „Меденият месец“ (The Honeymoon), Бакалова работи и като продуцент – нещо, което тя твърди, че се надява да прави повече в бъдеще.

„Колкото повече пораствам, толкова повече искам да прекарвам време и зад камерата“, каза тя, изтъквайки необходимостта от повече жени, които да режисират и пишат.

„Меденият месец“ вече е достъпен на стрийминг платформа и представлява комедия на крайностите. Филмът, изпълнен с наркотици и тоалетен хумор, сякаш изглежда далеч от първоначалната й мечта да играе в ленти, заснети от авангардното движение Dogme 95, водено от Ларс фон Триер и Томас Винтерберг. Българската актриса е толкова запленена от датското кино, че навремето убеждава родителите си да я заведат в Копенхаген, за да опита да получи каквато и да е работа в продуцентската компания на Фон Триер.

Тя обаче разбира, че различните жанрове могат да постигнат сходни цели след пробивната си роля в „Борат 2“, проект, който тя похвали за способността му да допринася за промяна. „Борат 2“ е социален експеримент, който показва истинското лице на хората. В крайна сметка това е най-важното, защото изкуството трябва да влияе на хората“, каза тя.

Въпреки че ролята й в „Борат” я отвори към потенциала и значението на различни жанрове, Бакалова каза, че все още вярва, че актьорите трябва да подбират какви роли приемат.

„Не бъдете обаче твърде придирчиви“, предупреди тя колегите си, като добави, че те носят отговорност да избират роли, които „заслужават вашето внимание, но и вниманието на хората, защото вие не правите изкуство само за себе си.“ Бакалова е убедена, че тайната на дълголетието в Холивуд е никога да не се установяваш в един жанр или персонаж.

Припомняйки си времето, когато е снимала „Борат“, Бакалова сподели, че скандалната сцена в хотелската стая с Руди Джулиани й се струва най-рискованата от лудориите на Саша Барън Коен, като я нарича „страшна ситуация“. „Нямах никакъв начин да контактувам със Саша“, спомня си тя. „Не знаех какво ще се случи.“

За Бакалова, която никога не се е снимала в англоезичен филм преди „Борат“, 2022 г. беше напрегната година. Освен в „Меденият месец“, тя участва в „Тела, тела, тела“ („Bodies Bodies Bodies“) и в „Балонът“ („The Bubble“) на Джъд Апатоу. Тя ще направи и своя дебют в „Марвел“ през 2023 г. с „Пазители на галактиката 3“.

Освен актьорството, една от целите на Бакалова е някога да се срещне с „колежката“ си по флейта Лизо (рапърката Мелиса Вивиан Джеферсън, бел. ред.). „Ако някога имам шанс да бъда до нея, само да я погледна, това ще бъде най-добрият ден в живота ми“, каза българската актриса.

БТА

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.