Започна войната на рейтингите

ВИП-овете пребориха кандидат-идолите, засега

Азис влиза във ВИП Брадър 2. Снимка: Булфото.

Със старта на ВИП Брадър 2 и началото на големите концерти в „Мюзик айдъл“, в понеделник вечерта, започна войната на рейтингите между двете частни телевизии – бТВ и Нова ТВ. От няколко месеца обаче в борбата не участват само двете медии, а и пийпълметричните агенции ГАРБ (GFK Audience Research Bulgaria) и TНС ТВ План, които стоят зад тях.

Преди няколко месеца, по време на третия сезон на Биг Брадър по Нова ТВ, медията сключи договор с новата пипълметрична агенция ГАРБ, която наскоро бе стъпила в България. Според слуховете от Нова са били недоволни от данните на ТНС ТВ План, която бе монополист до момента в представянето на данните за телевизионна гледаемост. Тогава войната на рейтингите бе в разгара си, заради излъчваните по едно и също време Биг Брадър 2 и „Сървайвър“. ТНС ТВ План даваха данни, според които шоуто за оцеляване по бТВ бие по гледаемост Големия брат. За жалост на Нова телевизия новата агенция ГАРБ показа почти същите данни. Разликата в гледаемостта бе ясно показана по време на финалите на двете риалита, които протекоха в един и същи част на 11 декември, миналата година. Според данните на ТНС ТВ План победата на Нели в „Сървайвър“ е била гледана от 2 421 000 души. И аз не знам защо, много приятели ме питат, но „Сървайвър“ е по-гледаем, каза по-рано на пресконференция изпълнителният директор на ГАРБ Мира Янова.

Според резултати от понеделник вечер на ГАРБ, която има договор с Нова телевизия, началото на Вип Брадър 2 е бил далеч по-гледан от концертите на младите таланти по бТВ. 21,3 е средният рейтинг на шоуто, срещу 15.4 за първия концерт на „Мюзик Айдъл”. Между 20.00 и 21.45 часа, когато двете предавания са се излъчвали едновременно, 43.5 % от българските телевизионни зрители са предпочели да наблюдават шоуто, водено от Ники Кънчев, със съквартирантите Азис, Венета Райкова, Деси Слава, Катето Евро. 34.3% от зрителите пък са гледали Кремена, Теодор, Преслава и останалите млади таланти по бТВ. От своя страна ТНС ТВ План, които имат сключен договор с бТВ дават данни, според които средният рейтинг на Мюзик Айдъл е 15,5 – тоест данните почти съвпадат с тези на ГАРБ.

Началото и финалът обикновенно са определящи за гледаемостта на риалити форматите. Според ГАРБ между 22.00 и 22.05 часа в понеделник, ВИП Брадър 2 е бил гледан от 2 135 100 милиона българи. Според данните от миналата година първият ВИП Брадър е гледан от 1 318 000 души.

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.