В Русия разпродават западните автомобили, чакат китайски лади
Данните от руския сайт за продажба на коли „Авито авто“ показват, че все повече собственици на западни автомобили до 3-годишна възраст се опитват да се отърват от тях.
Обявите за продажба на скъпи употребявани автомобили са нараснали през януари с 63% спрямо същия месец година по-рано. Най-много обяви за продажба има за марките Mercedes-Benz, BMW, Audi, Lexus, Land Rover, Porsche, Infiniti. Има тенденция за отърваване и от луксозни марки като Bentley, Maserati, Lamborghini и Rolls-Royce. Такива притежават богати хора, за които обикновено поддръжката им не е проблем, но очевидно имат затруднения.
Причината за повечето продажби, според експертите, е проблемът с обслужването на колите и липсата на резервни части. При съвременните автомобили, особено по-скъпите, има задължително сервизно обслужване на определен пробег и смяна на консумативи само с оригинални. Такива сега липсват в Русия. Богати собственици на т. нар. премиум автомобили дори вече купуват по два идентични автомобила, за да използват единия за донор на части.
В началото на февруари руският производител на лади АвтоВАЗ окончателно придоби 99% от бившия завод на Nissan в Санкт Петербург срещу 1 евро. Японците имат опция да изкупят обратно завода в следващите шест години.
На пресконференцията по този повод бе съобщено, че на конвейрите в Петербург ще бъдат качени китайски модели, които ще излизат с емблемата на Lada. Това ще са автомобили от класове C и D, които няма да са конкуренция на актуалните модели на руската марка.
До края на годината АвтоВАЗ планира да произведе около 10 000 автомобила в бившия завод на Nissan. Нужните суровини и части ще се доставят от руски заводи, които преди това са снабдявали местните заводи на Nissan, Toyota и Hyundai. Те спряха, след като всички западни марки се изтеглиха от руския пазар.
През ноември в автозавода в Москва, който произвеждаше „Рено“, а преди това старата съветска марка „Москвич“, започна производството на джипове – кросоувър „Москвич 3“. В тях няма нищо руско, те са китайските кросоувъри JAC Sehol E40X. Разликата е само в емблемите. Произвеждат се в два варианта – бензинов и електрически. Любопитно, че същите се продават в Украйна с китайската си марка на цена около 10 хил. долара по-ниска от тази в Русия.
Бившия завод на Renault в Москва стана собственост на града, а КамАЗ стана партньор в проекта.
Подобни китайски модели ще бъдат и предвижданите джипове лади в завода на „Нисан“ в Санкт Петербург.