Ученото си е учено

Румен Белчев

Ако не друго, поне едно се научихме за тридесетина години – да я караме напук на всичко!

Кризата, която не е криза, защото никой не я признава за такава, предизвиква неочаквани решения ако не за преодоляването є, то поне за преживяването. Светъл пример намираме в „БЪЛГАРИЯ ДНЕС“ – „Употребявани силиконови гърди на битака“. Бдителна читателка на вестника открила странния артикул. „Цената на гръдните импланти на пазара в столичния квартал „Малашевци“ била 100 лв. за чифт, а по тях имало видими следи от употреба“ – твърди изданието.

Вярно е, че вече дори кинозвездите ни убеждават колко е добре да носиш дрехи втора ръка, но чак пък дотам…

Тези, които не разполагат с излишни силикони по себе си, откриват други способи за борба с инфлацията – „Ядат на аванта в магазините“ – споделя челния опит „ТЕЛЕГРАФ“. В буквалния смисъл – „Клиенти нахапват понички, баници, пици и дори хляб от топлите витрини в магазините, а след това зарязват остатъците, без да ги плащат“. По-оправните си отваряли кутиите с шоколадови бонбони за десерт, а хептен оправните си задигали резервни части от щандовете за електроуреди.

А „ТРУД“ ни предлага невероятен начин за справяне с високите цени на яйцата – просто гражданите „Купуват кокошки заради скъпите яйца“. Така цената на домашно снесеното яйце (като се пресметне колко излиза храненето на пилето) излизала към 10 стотинки. „Засега този вариант е по-предпочитан от хората, които живеят в къщи в столичните квартали, но има и ентусиасти, които гледат пернатите на балкона на апартамента“.

Приятно е сутрин да те буди кудкудякане – човек се връща в ранното си детство!

Към ранното си детство се е върнал и нашенец, макар и с други мотиви – „Българин си купи две села, за да е готов при война“ – обяснява в пространно интервю за „24 ЧАСА“ експерт по оцеляване.

Е, той поне ще може да си гледа кокошките на спокойствие, докато дойде войната!

Но и без война у нас си се трепем – главно по пътищата, разбира се, макар че и железопътният транспорт дава някои надежди. Току прещрака стрелката и половината влак тръгне в една посока, а втората половина – в друга. „3500 км ЖП линии у нас опасни“ – плаши ни „ТЕЛЕГРАФ“. То си е за страх – според Статистическия институт железните ни пътища са с обща дължина 4 031 километра!

Най-общо казано, опасни са, защото са „без защита от човешки грешки“. А по-конкретно – „Автоматична локомотивна система у нас има в няколко участъка по линията София-Бургас, както и по линията София-Вар­на в района на Мездра“. Ето къде били губещите се петстотин километра!

Малко успокоение се опитва да даде в „24 ЧАСА“ изпълнителният директор на БДЖ, която твърди, че „С наши влакове грешка като в Гърция не може да стане – има тройна система за сигурност“.

В смисъл – „При една техническа грешка от даден служител може да стане такова нещо, но той трябва да е толкова неподготвен, че няма логика да се допусне“.

Нищо не се разбира, но все пак звучи успокояващо. Все пак, избягвайте да се качвате в последните вагони и за всеки случай си плюйте в пазвата, преди влакът да потегли!

И да не забравите да нахраните кокошките!

От Разпечатосване

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.