Какви са коледните подаръци на свръхбогатите. Например матрак от конски косъм за 76 000 долара?

За изключително богатите хора ароматните свещи, ръчно изработените сапунени листа и чорапите с полар няма да стигнат за този празничен сезон. Нито пък играчки от висок клас като писалка Montblanc или калъф за кредитни карти от крокодилска кожа за 225 долара.

Вместо това свръхбогатите хора очакват повече – много повече – като неща за подаръци, пише онлайн изданието The Messenger.

Neiman Marcus предлага пакет, в който Walt Disney Animation Studios ще създаде персонализиран, анимиран кратък видеоклип, в който вие сте главният герой (или който искате). Купувачът получава възможност да озвучи своя герой, да обиколи студията на Disney и да присъства на премиера на филм на Disney в Холивуд. Цена: 510 000 долара.

Далаският търговец на луксозни стоки предлага и пътуване с луксозна яхта в Индонезия на стойност 485 000 долара, включващо „разходка с каяк из кристални лагуни“ и „гмуркане сред калейдоскопични коралови рифове“. Деветдневният пакет важи за шестима гости и включва ваучер на стойност 150 000 долара, който може да бъде използван за висококачествени бижута в търговската верига.

Списанието за богаташи Robb Report предлага оферта на стойност 750 000 долара, в която шестима гости могат да прекарат една седмица в „хапване и готвене“ на Каймановите острови с известния готвач Ерик Рипърт, вдъхновител на Le Bernardin, елитния ресторант в Ню Йорк, където дегустационното меню на шефа (с вино) започва с тартар от риба тон и тост от морски таралеж и струва 480 долара.

Заможните потребители търсят „индивидуални преживявания около персонализирани продукти“, казват от Kepler Consulting, консултантска фирма за луксозни стоки със седалище в Париж.

И те пазаруват за себе си почти толкова, колкото и за приятелите и семейството си.

Според проучване на Saks Luxury Pulse, проведено през октомври, потребителите на луксозни стоки от всички възрасти планират да отделят средно 46% от празничните си луксозни разходи за стоки и услуги за себе си и 54% за подаръци за другите. Милениалите, които сега са на възраст 27-42 години, са най-склонни да харчат за подаръци за себе си, докато бумърите (59-77 години) и по-възрастните американци ще отделят повече средства за другите, твърди веригата луксозни магазини.

Подаръците за здраве и грижа за себе си са навсякъде: В тазгодишния наръчник за подаръци за празниците на Кардашиян и Дженър е включена енергизираща сауна Heat Healer за 2498 долара.

Все пак някои богати купувачи намаляват малко броя на подаръците. Тази година потребителите на луксозни стоки в САЩ се фокусират върху „по-малки, но по-добри покупки“ на „изящни предмети“ като бижута и часовници, както и върху „нови официални и празнични облекла“, според доклад от началото на годината на консултантската фирма Bain и Altagamma, италианска асоциация на производителите на луксозни стоки.

Академичните изследвания показват, че харченето за себе си носи ползи. „Само мисълта за притежание на луксозен (спрямо нелуксозен) продукт може да предпази човека от психологическия ефект на негативната обратна връзка“, пишат изследователи от световното висше бизнес училище Institut Européen d’Administration des Affaires (INSEAD) и Caroll School of Management на Бостънския колеж в документ от 2020 г.

И все пак, докато някои богати пътници могат да се задоволят с куфар от T.J. Maxx, други могат да се обърнат към чанти от телешка кожа на ултралуксозната марка за пътуване и начин на живот Aviteur, дело на Патриша Гучи, единствената наследница на покойния патриарх на Gucci Алдо Гучи. Куфарите, предназначени за 1%, започват от 5 975 паунда (около 7 525 долара).

Но компанията е и подаръкът на Патриша Гучи за самата нея. Тя основава компанията през 2016 г., след като публикува мемоарна книга за това, че е била тайното дете на любовта на покойния Алдо Гучи и 20-годишна тогава продавачка. Алдо е син на основателя на Gucci Гучио Гучи, чиято малка занаятчийска фирма се превръща в модна сила.

Според Рошан Уирамантри, съпрезидент на департамента за управление на богатството в Helium Advisors в Бъркли, Калифорния, един от основните празнични подаръци, които заможните хора правят на децата си през този сезон, е помощ за първоначална вноска за къща или апартамент. Той дава пример с женени клиенти, които наскоро са дали на сина си и неговата съпруга 200 000 долара, за да им помогнат да си купят къща в „добър училищен район“ в скъпия квартал на Залива на Сан Франциско.

„В психологията на клиентите, с които работим, е заложено желанието да помогнат на следващото поколение, доколкото могат – те разбират, че светът е предизвикателно място, че светът става все по-скъп“, казва Уирамантри.

Томас Балком, основател на 1650 Wealth Management в Лодърдейл бай Мор, Флорида, споделя, че двама клиенти – съпружеска двойка от Неапол, която току-що е навършила 70 години, са се готвели да заминат на деветмесечен световен круиз с Royal Caribbean от Маями. „Очевидно е било необходимо планиране, но това е подарък за техния празник и рожден ден“, каза той.

Ако при завръщането си са уморени, то винаги има матрак с размер „кинг сайз“, ръчно изработен, от конски косъм, от шведския производител Hästens, който върви по цена 75 980 долара. Доставката е безплатна.

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.