Пухкави животинки създават успешна уеб империя

Сайтът Cute Overload припомня, че Интернет не е място само за спам, порно и лични вражди

Котенце спи след тежък работен ден – типична снимка от сайта Cute Overload, който има неочаквана популярност в мрежата. Снимка: Cute Overload

Много отдавна на пазара има календари и чаши за кафе със сладки, пухкави котенца и кученца с тъжни очи. В този смисъл успехът на Cute Overload, нов сайт, който публикува всеки ден по една сладка снимка, може да изглежда озадачаващ. Но Cute Overload е начело в категорията си в Amazon.com и, още по-впечатляващо, е в челото на класацията за най-добри продажби.

Интересното е, че Cute Overload е създаден по чиста случайност. 36-годишната Мег Фрост, мениджър в Apple, започнала да прави сайта, за да изпробва вид уеб софтуер. За няколко месеца обаче се оказало, че Cute Overload е посещаван от 88 000 уникални посетители на ден – почти толкова, колкото посещават блога за политически клюки Wonkette. Друг свръхпопулярен блог, BoingBoing, даде връзка към Cute Overload с препоръката, че да разглеждаш сайта, е като да вземаш „хапче за щастие“.

Именно в това топло чувство се крие тайната на популярността на Cute Overload. Представете си всички неприятни неща в Интернет – троловете по блоговете, компроматните войни, гадните клюки, порнографията, враждите, спама – каква по-добра противоотрова от това да погледаш снимката на малки патенца, които вървят в редичка, или на малки котенца, разперили лапички във въздуха.

Всички подобни сайтове за сладки животинки имат нотка на самоиронизация. Сайтът I Can Has Cheezburger? (Мога получа чийзбъргър?) (icanhascheezburger.com) включва снимки с граматически неточни заглавия, а Stuff on My Cat (stuffonmycat.com) показва снимки на обекти, сложени до спящи котки. Kittenwars.com пък предоставя снимки по сладки котенца, от които потребителите да избират най-очарователните. Мег Фрост казва, че както всички тези сайтове, Cute Overload е сладък, но не лигав. „Винаги трябва да се внимава да не се прекрачи границата.“

Страница от календара на Cute Overload, който се класира невероятно добре в Amazon.com миналата седмица – нещо „абсолютно нелепо“ според създателката Мег Фрост. Снимка: Cute Overload

Фрост не се отказала от работата си в Apple. „Всъщност обожавам да се занимавам и с двете неща, въпреки че изглежда доста шантаво“, казва тя. Редовни посетители на нейния сайт я зареждат с поне 100 сладки снимки на ден, като съответно й предоставят всички права за публикуване. Тя има свободата да избира кои снимки да попаднат на сайта. Успехът на нейната идея може да е само началото на нещо още по-успешно. Фрост загатва за нови проекти, вероятно включващи видео канал.

Тя признава, че е силно изненадана и от успеха на календара, който пуска със снимки от сайта. Той се класира толкова добре в Amazon.com миналата седмица, че беше разпродаден за един ден – нещо „абсолютно нелепо“ според Мег Фрост. Фрост предпочита да не коментира какви пари прави от сайта, но явно са достатъчно, за да наеме двама асистента на непълно работно време. Не е и ясно колко точно календари са били продадени, но те са начело в отдела за аксесоари в Amazon.com и са под номер 21 в общата класация, където са и книгите.

Рекламите на Cute Overload са от Blogads.com, който се занимава с подобна дейност на над 1500 блога, включително на клюкарския PerezHilton.com и на политическия Daily Kos. Чрез Blogads.com рекламодателите могат да сверяват трафика на всеки сайт и цената на различните видове реклами. Според тази статистика голяма реклама на сайта Cute Overload би струвала около 2000 долара на седмица, тъй като предполагаемите посетители ще са 808 000. Въпреки високата цена, вече няколко големи фирми са поставили рекламите си сред сладките животни.

Малко кученце гледа от календара, който сайтът Cute Overload пусна в продажба по Интернет. Изненадващо, календарът се разпродаде за един ден. Снимка: Cute Overload

Има възможност и за стандартни реклами, които струват по 500 долара на седмица. Те се ползват главно от малки компании, които обикновено се занимават със сходни неща. Подобни примери са фирми за детски бродерии или пък за облекло с щампи на симпатични животинки. В момента на Cute Overload има девет подобни стандартни реклами.

Те носят добри пари за сайт, хванал подобна ниша. По-големи сайтове като Daily Kos предлагат рекламни места за по 7500 долара на седмица и стандартни по 4650, но имат по 8 милиона клика на седмица – 10 пъти повече от Cute Overload. Най-доброто място за реклама на Daily Kos струва 15 000 долара, но все още не е закупено.

Според Хенри Копланд, основател на Blogads.com, всичко опира до ниши и демография. Посетителите на подобни сайтове са предимно жени на възраст от 18 до 34 години, „обикновено тъкмо завършили гимназия и навлезли в сивия живот на корпоративна Америка.“ Според Копланд Cute Overload им припомня, че има и друг живот извън работния. Типично бягство от действителността.

По в. Ню Йорк Таймс

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.