Богати безумци фучат с 350 км/ч по немските магистрали
Нелегалните състезания са последният писък на модата сред собствениците на супермощни коли
На младини Маркус Еберхард учил за месар. След това се преориентирал професионално. Станал собственик на барове и публични домове – първоначално от най-обикновените, а след това от висшите ценови категории. Бизнесът толкова процъфтял, че по собствените му думи днес Еберхард, който е едва на 37 години, може да си позволи статута на „пенсионер”. В този дух той позволил да бъде осиновен, което го направило принц на Анхалт и граф на Аскания. Но тъй като животът сред аристократи, в богатство и леност, доста бързо омръзва, младият мъж излязъл на пътя. Заедно със свои единомишленици той участва в нелегални състезания със скъпи спортни коли по обществените пътища, като предпочита магистралите без ограничение на скоростта.
Запазената територия на принц Маркус е път А5 между Карлсруе и Брухзал, където – твърди той – „може да се кара с 350 километра в час”. И принцът не вижда опасност за сигурността си. В края на краищата той и неговите натъпкани с адреналин приятели на пълната газ умеели да карат кола и познавали всяка неравност по пътя.
Първообразът на безумните състезания се корени в САЩ, където е известен като Cannonball или Gumball. Популярността им обаче рязко спада, след като американската полиция започва да наблюдава с хеликоптери магистралите, на които и без това има наложено ограничение на скоростта. „Там, оплаква се Еберхард, можеш да забравиш за надбягванията.” В Германия обаче общността на пристрастените към високите скорости постоянно се увеличава. Не минава месец, в който полицията да не спре от движение луксозни автомобили, чиито собственици са се договорили за състезания, а навигаторите са заснели адските скорости и са качили клиповете в Интернет.
Така съвсем скоро служителите на реда спряха пет скъпи спортни коли в баварското село Дегендорф. Шофьорите им се бяха събрали за високоскоростно състезание през Залцбург и Виена за Хърватия. Полицията не само конфискува автомобилите, но и задържа шофьорските книжки на участниците, за да не може групата да продължи авантюрата си с коли под наем. От юридическа гледна точка участниците в подобни състезания се намират в сивата зона на закона. Тъй като на близо шестте хиляди километра немски магистрали няма ограничение на скоростта, срещу скоростта от 300 км в час не може да се направи нищо. Полицията може да се
намеси само ако бъдат застрашени другите шофьори с рисковани маневри. Или когато „състезателите” карат прекалено близо до другите коли, изпреварват от дясно и си организират преследвания по двойки. Тогава, заради „потенциална опасност” автомобилът може да бъде спрян от движение за 24 часа.
Маркус фон Анхалт смята това за проява на прекалена предпазливост. В края на краищата спирачките на колата му са от карбон, покритието им е от керамика, а едната струва 5000 евро. Така оборудван, човек можел да влезе в 90-градусов завой със скорост от 250 км в час и можел да спре колата само с леко натискане на педала на спирачките. „Удоволствието е невероятно”, сияе милионерът. Това, че държавата гледа на нещата по друг начин, някогашният крал на бордеите разбира в края на май. Тогава той се е записал за Rushh Drive 2008 (спонсориран със сто хиляди евро), който трябва да се проведе от Хамбург до Мюнхен. Властите в Бремен обаче осуетяват старта, след което близо стотината участници се срещат на юг и организират шествие из мюнхенските нощни клубове с десетки блондинки и много шампанско.
Това се оказва непредпазливо, защото по време на гуляя баварската полиция задържа 63 коли и ги прибира в един склад. Шумотевицата е голяма, дългокоси момичета демонстрират за освобождаването на любителите на многото конски сили, а твърдото ядро около осиновения принц и 17 други безумни състезатели се отправят с резервни машини за алтернативно рали през Прага и Франкфурт до Дюселдорф.
Маниаците като Анхалт включват в сметките си обстоятелството, че подобни стартове се наблюдават от отговарящите за реда на пътя. Що се отнася до автомобилите, той има прекрасен резерв. В Мюнхен полицията му конфискува две Поршета, във Франкфурт трябва да се раздели със своя Мерцедес SLR Макларън, Порше Карера и Ролс Ройс кабрио и затова достига финала в Дюселдорф с последната възможна кола – Ролс Ройс Фантом.
Следващото голямо състезание е планирано за средата на септември. Надпреварата трябва да стартира в Кан, а маршрутът води към Барселона, където ще има голямо парти, а колите ще бъдат натоварени на ферибот в посока Ибиза. Собствениците ще долетят след скъпоценните си машини с два чартъра на Боинг, точно за кулминацията на ралито. На брега, недалеч от един нощен клуб, колите ще бъдат насапунисани от около сто красавици по бикини.
Таксата за участие е в 90 000 евро. Желание да се включат в Royal Race Charity Run са заявили близо 50 адекватно моторизирани състезатели. Името на състезанието е такова, тъй като 50 000 долара от таксите ще бъдат преведени на организацията за защита на животните Peta. Чекът ще бъде получен от иконата на силикона Памела Андерсън.
По сп. Шпигел