С пари и силикон се става “Мис България”, но на “Мис Свят” те изритват

„Мис България – свят“ 2009 Антония Петрова от Перник. Снимка: Булфото

Напомпаната със самочувствие и силикон мис “България” Антония Петрова, се нареди след 48-о място на световния конкурс за красота в Южна Африка – сред тези, които изобщо не заслужават внимание да минат на по-горен кръг.

Тоест – в България жури я определи за най-красивата, а журито на световния конкурс я прати сред аутсайдерите.

Избирането й за “Мис България” стана с небивал дотогава скандал на конкурс за красота, предизвикал взрив от възмущение и в Интернет (например “Мис България е крокодил” – група във Фейсбук). Имаше подписка и да се изпрати писмо да организаторите на конкурса, че това не е най-красивата Българка и изборът й е опорочен (виж тук).

Който е забравил – тя беше избрана с 41 676 гласа с есемес гласуване, пред втората – Елица Любенова, с 39 765 гласа. Разликата е нищожна. Цената на един глас при есемес гласуване излиза между 1,50 и 2 лв., като накупиш сим-карти и ги раздадеш на приятели. Ако имаш богат спонсор, може да си организираш есемес гласуване, при което твоята фаворитка да спечели (виж тук).
Организатор на конкурса беше агенция “Визаж” и в пресата се появиха публикации, че първото място за Антония е било продадено за 50 000 лв.

Никой не се съмнява, при вида на Антония, че има нещо опорочено в този конкурс. Той визуализира мутренския идеал – вместо красавица, която излъчва неподправеност, младост, непорочност, журито на организаторите избра за най-красива българка 24-годишна перничанка със спорна красота, силикон в гърдите и “пластични корекции”, както деликатно се изразяваха за нея. Видът й е по-скоро на възрастна жена, въпреки 24-те й години, а поведението и самочувствието – на мутреса с богат спонсор. Която постоянно изтъкваше, че завършвала второто си висше образование. Демек – хубава съм, ама и умна… Ех…

Организатори и експерти след избора й трескаво обясняваха, че силикон не било забранено на конкурса за “Мис Свят”. Абе, не било забранено, ама какво стана – аутсайдер.

„Мис България – свят“ 2009 Антония Петрова от Перник. Снимка: Булфото

Получава се едно естетическо и ценностно разминаване на българския провинциализъм със света. Тук печелят силиконови красавици (от попфолка и извън него), с вулгарни физиономии, каквито предпочитат престъпните типове и мъжагите с широки вратове.

По-света, очевидно, естетическият идеал е друг. Цени се естествена красота, неподправеност, непринуденост. Дори козметиката и естетическата хирургия се стремят да поддържат този естествен образ.

Ще си вземе ли някой поука от този избор на “Мис България”? Какво можем да очакваме догодина? Организатор на конкурса е мутренската фирма “Визаж”, със съмнителната репутация на агенция за компаньонки, за която е публична тайна, че години наред е “спосорирана” от един от най-големите подземни босове. Може ли да се очаква от шефката на агенцията, че ще събере жури, което да излъчи най-красивата българка? Или по-скоро ще продаде първото място?

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.