Трагичните хотели на „Златни пясъци” – репортаж със скрита камера по немска телевизия

Телевизия Kabel Eins: Репортерката Нина Хайнеман открива мухъл, ръжда и нечистотии в банята на четири-звезден хотел на „Златни пясъци“. Снимка: от екрана

В най-гледаното време, 21 часа през уикенда, немската телевизия Kabel Eins шамароса здраво сладникавия имидж на България от новата й рекламна кампания.

Повече от 30 минути, експертките на предаването Нина Хайнеман и Ина Малюгин показваха със скрита камера как изглежда отвътре и отвън един хотел на „Златни пясъци”. Разположен на първа линия, четири-звездният хотел беше описан с четири думи – мухъл, ръжда, варовик, мръсотия.

„Това не е хотел с такава категория” – повтаряха непрекъснато двете дами, шокирани още на рецепцията, когато се оказа, че там никой не говори немски. Явно, доста добре е бил изпързалян немския туроператор, с твърдението, че персоналът говори родния език на туристите. Спасението, обаче неочаквано идва в лицето на случаен таксиметров шофьор, който превежда на двете дами, неприятната вест, че стаята им още не е готова. Гостенките трябвало да изчакат малко… около 1 час.

След като времето за изчакване набъбва на цели 5 часа, се появява друг проблем, туристките под прикритие не можели да получат резервираната си стая, и за съжаление се налагало да ги настанят в друга, която както по-късно се оказва е с прекрасен изглед… към задния двор.

Неприятните сюрпризи връхлитат един след друг – стаята не е проветрена, чаршафите са на петна, върху матраците, които не са поставени на решетка, а лежат върху  дъски има големи петна от урина, на 2 метра от климатика стената е мухлясала, върху дивана са полепнали разноцветни косми и всичко е потънало в прах.

В банята положението не е по-розово – навсякъде мухъл, ръжда и нечистотии. Експертките заявяват пред камерата, че човек може да се разболее тук – астма, кожни екземи, възпаление на стомашно-чревния тракт. И за да няма съмнение, всички тестове се правят пред камерата със специални химикали, доказващи какви точно са съответните нечистотии.

Басейнът на хотела (тук никой не се изненадва) се оказва с по-топла вода, отколкото изискват нормите. А човек от персонала направо съветва едната от гостенките, че е по-добре да се топне в морето, тъй като водата в басейна нещо не била много добра за тази цел.

Да, но на морето дебнат високите цени на шезлонгите и чадърите. Сумата от 14 лева на ден допълнително не се харесва на репортерките, които иначе плащат за престоя си по 57 евро на ден за ол инклузив.

И вечерята получава ниска оценка. Първо, двете експертки се шашват като виждат табела на едно от блюдата, на която пише „Кус-кус”. И второ, двете оценяват печеното пиле и картофите, които смело се престрашават да опитат, като изсушени.
В репортажа бяха прочетени и мнения на туристи, гостували вече в този хотел. Накратко, обобщението е следното – „Отвратителна кухня и ужасно обслужване”.

Така за 30 минути германският репортажен екип обезсмисли рекламната кампания на България, на стойност 7 и половина милиона лева, която при това стартира само преди седмица.

На кого ще повярват туристите? На лъскавите кадри от Черноморието или на потресаващата картина от български хотел? Но дори и веднъж да се излъжат да дойдат у нас германците, не е сигурно, че ще повторят. Защото ще си кажат същото това, което си казаха на тръгване и експертките – „Морето на Златни пясъци – ДА, хотелите – НЕ.”

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.