„Мамо, толкова ми хареса да изтезавам! Сине, това е нормално“

Кадър от филма „Прихванати“ на Оксана Карпович


Прихванати гласове от руския свят на Берлинския филмов фестивал В тези разговори женските гласове от Русия са много по-интересни и страшни от мъжките гласове на окупаторите. Нито един коментар не може да е адекватен на чутото, пише Екатерина Барабаш за документалния филм Intercepted (Прихванати) на Оксана Карпович, представен на Берлинския кинофестивал. Час и половина екранно време на екрана – разрушени украински градове, села, къщи. Редки цивилни граждани, които се опитват да приведат полуразрушените си домове в относителен ред. Лагер за военнопленници, населен с вчерашните ожесточени борци срещу украинския „нацизъм“ – някои без ръце, други без крака, на патерици, притихнали,…

още »

Откъс: Системата „Мечо“ или как живяхме в „Дефицит“

Евгений Тодоров


Нашата 1984-а: комунизъм, контрол, корупция… Б. р. – Евгений Тодоров е известен телевизионен журналист, драматург и режисьор. И един от най-четените блогъри у нас. Автор е на много книги, сред които превърналата се в бестселър „Особености на филибелийския характер“, „Наръчник на носталгика“, „Тайните писма до Бойко Борисов“ и романите „Рекет“ и „Рекет 2. Бардакът срещу държавата“. Тодоров е автор и на уникалната серия от пет документални книги „Запомнете Пловдив“ – стари истории, разказани от очевидци. През 2023 г. излезе „Книга за Нери“, посветена на неговата съпруга Нери Терзиева. Сега „Хермес“ представя „Дефицит“. „Дефицит“ беше сценарий, после филм – истински, от…

още »