За съзнателната и интелигентна манипулация на масите

Едуард Бернайс (1891–1995) е американски социолог от австрийски произход. Често наричан „баща на ПР-а“, той е не само пионер в областта на пропагандата и връзките с обществеността, но и един от първите, които използват социални и поведенчески науки като психологията, за да проектират публичните кампании на своите клиенти. Племенник на Зигмунд Фройд, Бернайс впряга идеите на чичо си в услуга на корпоративни интереси, като така подтиква масите да консумират продукти и услуги, основаващи се не на рационални нужди, а на ирационални желания. Една от основните концепции, които Бернайс развива, е да се продава не продукт, а потребността от даден продукт.…

още »

Нощта срещу Десети ноември. „Лубянка“ и „Ленгли“ отново заедно

Б. р. – В новата си книга „Зад завесата на соца“ (Прозорец) журналистът и писател Калин Тодоров, син на най-дълго управлявалия България министър-председател Станко Тодоров, търси отговорите на смущаващи въпроси, покрити от пепелта на времето. Как и защо професионалният фашистки превратаджия Кимон Георгиев и неистовият комунистически атентатор на църквата „Света Неделя“ Вълко Червенков в есента на живота си кротко берат малини на една ръка разстояние? Обсъждали ли са лидерите на Съветския съюз и Югославия Леонид Брежнев и Йосип Броз Тито смяната на Тодор Живков? Отдъхвал ли си е супер шпионинът Ким Филби под чадърите на плажовете в курорта „Дружба“? Защо…

още »
Големите надежди. 30 години по-късно

Големите надежди. 30 години по-късно

Фотографии на журналиста Иван Бакалов от първите митинги в началото на прехода. 14 май - 21 юни Регионален исторически музей, до хотел Хилтън, София