Преди наводнението

Европейските държави трябва да измислят спешни стратегии, за да се справят с последствията от промените в климата

Хавиер Солана, върховен представител за общата външна политика и сигурност на ЕС. Снимка: Ройтерс

Рисковете, които носят промените в климата, са реални, а отражението им вече може да бъде забелязано. По-голямата част от спешните призиви за хуманитарна помощ през тази година бяха свързани с климата. Рисковете обаче отиват отвъд хуманитарните кризи. Нито пък са “само” предизвикателство, свързано с околната среда, независимо колко неотложно и важно е то. Промените в климата носят и сериозен политически риск, и риск за сигурността, които засягат директно интересите на Европа. Затова трябва да се изправим пред тях заедно, като европейци. През тази седмица заедно с Европейската комисия ще представя доклад пред държавните глави на Европа и правителствата им. Основната…

още »

Цитат в десетката: Митака от САЩ, бивш машинист, за БДЖ

Това е един номенклатурчик (б. р. – Нейчо Неев), ако знаете какво е това. Аз започнах да работя в жп транспорта преди този министър да се е заклел, незнам в какво… Бях помощник локомотивен машинист. Заплата 110 лв. на месец. Имахме 6 кока коли на нощно дежурство, но ги премахна… Много скъпо му се видя. Сами виждате резултата в БДЖ – запалени влакове, студ, глад, мизерия, безпаричие. Спомням си, че през 1992-1993 г. отпуснаха 200 000 лв. за радиостанции по локомотивите, някой ги завлече, не видяхме радиостанции. Знаете ли как един локомотивен машинист контактуваше с началник гарите? Машинистът караше,…

още »