Свещеният Граал на размера в автомобилостроенето

„Крайслер“ C300. Снимка: фирмен сайт

Ако Renault искаше да се обедини с Fiat Chrysler, това бе преди всичко, за да достигне прословутия критичен размер, който повече от всякога е Свещеният Граал на автомобилостроенето. Предстоящите инвестиции, и по-специално колата на бъдещето, превърнаха мащабните икономии в необходимост. Автомобилът обаче е сложен продукт и в надпреварата към постигане на по-голям размер трябва да се проявява предпазливост. Това състезание кара някои да продават на безценица коли при съмнителни условия, други – да мечтаят за изгодни бракове, които да бъдат отпразнувани много помпозно: критичният размер, повече от всякога, е Свещеният Граал на автомобилния сектор. За Жан-Доминик Сенар, президента на Renault,…

още »

Идват жегите, по-полека с бирата

60 процента от бирата у нас се пие от пластмасови бутилки, докато из някои страни от Западна Европа пият 60 процента наливна.

За разлика от вино и концентрати, бирата се рекламира много по-свободно по телевизиите. Засипват ни с реклами, в които се леят течности с кехлибарен цвят, което е забранено за други напитки. Ефектът е силен. Данните за пазара у нас показват, че най-продаваните видове бира са най-рекламираните. Няма друга определяща причина – цена, вкус, най-важна е рекламата. По цени масовите бири у нас до голяма степен са се изравнили, разликите са пренебрежимо малки. Дори да има разлика, непрекъснато търговецът и производителят пускат на промоция и марките се конкурират помежду си. Само някои вносни бири за по-претенциозни пиячи държат по-висока цена. Така…

още »