Как лъжат рекламите на бира

Рекламите за бира са пълни с лъжи, въпреки че имат предимство пред тези за други алкохолни напитки – за разлика от тях могат да се показват чаши, разливане, пиене. Снимка: Биър клъб

Традиции от по-миналия век, стари рецепти, вкус, който не се променя –през летния сезон всичко това може да се чуе всяка вечер по няколко пъти по всяка телевизия за различни марки бира. Само че няма нищо вярно в това. Защо са лъжливи тези реклами? Най-напред до началото-средата на миналия век бирата се е правила без днешните стандартизирани закваски от бирена мая. Микробиологията се развива в началото на 20 век и чак в първата му половина и към средата му, започват да използват за закваска бирена мая, произведена в лаборатории, с подбрани щамове дрожди, течна, на прах. Допреди това всяка пивоварна…

още »

Стари реклами на алкохол от списания се търгуват по интернет

Вляво – реклама от 1967 г.: „Ако можеш да намериш по-добър бърбън …купи го”. Вдясно – реклама от 1955 г.: „По-гладко слиза надолу”

Печатни реклами на алкохол, откъснати страници от стари списания от 50-те, 60-те години се продават в интернет за по десетина долара. В периода до началото на 90-те години рекламата на концентрати се е разпространявала свободно, докато постепенно регулациите в развитите държави я забраняват. Сега не могат да се показват бутилки, чаши, разливане на течности. Само бирата в наши дни се рекламира с наливане, халби и бутилки. Концентратите присъстват на екран или в списания само с етикет, лого, някакъв слоган. В миналото обаче е било разрешено всичко. „Пин-гърлс” – красавици се усмихват изкусително с чаша в ръка или наливат водка, джин,…

още »