Стари реклами на алкохол от списания се търгуват по интернет

Вляво – реклама от 1967 г.: „Ако можеш да намериш по-добър бърбън …купи го”. Вдясно – реклама от 1955 г.: „По-гладко слиза надолу”

Печатни реклами на алкохол, откъснати страници от стари списания от 50-те, 60-те години се продават в интернет за по десетина долара. В периода до началото на 90-те години рекламата на концентрати се е разпространявала свободно, докато постепенно регулациите в развитите държави я забраняват. Сега не могат да се показват бутилки, чаши, разливане на течности. Само бирата в наши дни се рекламира с наливане, халби и бутилки. Концентратите присъстват на екран или в списания само с етикет, лого, някакъв слоган. В миналото обаче е било разрешено всичко. „Пин-гърлс” – красавици се усмихват изкусително с чаша в ръка или наливат водка, джин,…

още »

Идват жегите, по-полека с бирата

60 процента от бирата у нас се пие от пластмасови бутилки, докато из някои страни от Западна Европа пият 60 процента наливна.

За разлика от вино и концентрати, бирата се рекламира много по-свободно по телевизиите. Засипват ни с реклами, в които се леят течности с кехлибарен цвят, което е забранено за други напитки. Ефектът е силен. Данните за пазара у нас показват, че най-продаваните видове бира са най-рекламираните. Няма друга определяща причина – цена, вкус, най-важна е рекламата. По цени масовите бири у нас до голяма степен са се изравнили, разликите са пренебрежимо малки. Дори да има разлика, непрекъснато търговецът и производителят пускат на промоция и марките се конкурират помежду си. Само някои вносни бири за по-претенциозни пиячи държат по-висока цена. Така…

още »