Човекът, който ни кара да купуваме вино – лейбълмейкърът Йордан Желев

Йордан Желев с наградата си от изложението „Винария“ 2011 и наградения етикет. Снимка: Личен архив

Различни проучвания сочат, че над 90% от хората избират вино по етикета. Ако това е вярно, най-големият продавач на вино в България е Йордан Желев от Варна. Той е водещият български дизайнер на етикети за вина. Заради невероятните си калиграфски и дизайнерски умения той е познат във винените среди с прозвището The Labelmaker (б. р. – англ., Майсторът на етикети. Виж тук сайта му – epixs.eu). В продължение на 15 години той е създал и създава уникални букви и лога, които придават неповторим вид на стотици вина. Желев е единственият българин, представен в най-големия сайт за дизайн на опаковки в…

още »

Как ни лъжат с вина със златни медали…

Винпром “Черноморско злато” – Поморие се хвали с 59 медала, а няма толкова вина, които да ги получат

Директорът на Пловдивския панаир Богомил Бонев връчва награда „Златен Ритон“ на шефа на винпром „Черноморско злато“ – Поморие. Отзад наднича собственика на панаира (засега) Георги Гергов. Снимка: пресслужба на панаира

Златни медали, “Златен ритон” и т. н. награди ни навират в очите и ушите някои български производители. И особено разчитат на изложението в Пловдив “Винария” (приключило неотдавна), на което се прави и национален преглед на вина и напитки. На този конкурс производителите се борят за награда “Златен ритон” и златни медали. Уви, тези награди са заблуда за потребителя от години. Но тази година някои винпроми се оляха. От 435 вина са наградени с медали 389. Кажи-речи няма ненаградено вино. Благодарение на “Винария”…

още »