Медиите имат голям проблем – кой ще плаща за новините?

Новинарските организации са изправени пред предизвикателството на технологичните гиганти и са дестабилизирани заради по-общата липса на доверие, но те имат един много по-дълбок проблем – повечето хора не искат да плащат за онлайн новини, констатира Институтът на Ройтерс* за изследване на журналистиката. Бързо ускоряващият се мобилен интернет и смартфоните предизвикаха истинска революция в областта на поднасянето на новините и разрушиха бизнес моделите на много новинарски организации през последните 20 години, което доведе до спад в приходите, до съкращения и до поемане на контрола от една компания върху друга. Масовата миграция на рекламите към американските технологични гиганти, като Facebook, Google и…

още »

Какво би станало, ако хората предпочетат да се информират чрез роботи?

Какво би станало, ако хората предпочетат да се информират чрез роботи? Някои традиционни медии, както и стартъпи, залагат на чатботове – компютърни програми, които предават знания онлайн на свързани хора под формата на разговор. „Случва ли ти се да лъжеш твой приятели?“, пита със смайли Джам своите „приятели“ в приложението на Фейсбук за пращане на съобщения Месинджър. Джам е робот, който разказва истории за разясняване на актуалните събития и обогатяване на общата култура. Джам използва запитването си като повод да разкаже живота на писателя Ромен Гари, който измами литературните среди, като публикува творби под псевдоним. Тази чатбот медия е създадена…

още »